Mekkora a játékidő ? Ha minden feature kész és 100% (tesztelve,javítva) akkor storyra 10 perc játékidőhöz számolj átlagban 100-250 emberórát a teszt( konfirmációs, regressziós, performancia)+javításokkal együtt, minél összetettebb és hosszabb az egyben lejátszható (i.e. pályától pályáig) rész annál inkább 250 felé. Tehát mondjuk dolgozik rajta 2 ember, egyik teszteli másik javítja napi 4 órában akkor fél óra játékidő (1 level) 1-6 hónap, mire pöccre megy (azaz max 5% bármilyen bug esélye, 1% alatt a súlyos hibák előfordulásának esélye). Legyen ez 3 hónap átlagban számolva, 1 év alatt 2 emberrel akkor egy kb 2 órás storyline-t tudsz elkészíteni ha csak tesztelés+javítás fázis van hátra. 4 ember mondjuk ennek a kétszerese (tehát kb 50%-al rövidebb) de kicsit kevesebb, mert 4 már nem dolgozik annyira hatékonyan együtt. 8 már kb csak a 40%-stb.. így ha meg tudod becsülni a játékidőt és látod milyen gyorsan halad a munka, ami itt azért már nagyjából ki kell hogy kristályosodjon elég jó becslést tudsz adni rá, hogy mennyi van még hátra időben.
Sokat segít amit korábban is írtam, ha nem úgy gondolkodtok, hogy felpakoljuk a komplett story-t aztán leteszteljük hogy megy e, hanem a tesztelés és a fejlesztés a lehető legapróbb egységekre lebontva egyszerre történik, tehát egy nagyon kicsit hozzáadtok a storyhoz és azonnal tesztre van küldve, mert akkor rögtön jön a feedback a bugokról, és így sokkal kissebb a javítás költsége (időben jelentkezik leginkább, de mint tudjuk az idő pénz), mitha n+1 óra visszakeresés után kiderül, hogy amiatt crashsel a játék ami x hónappal ezelőtt lett fejlesztve és már nem is emlékszik a fejlesztő, hogy mit meg hogyan akart akkor.