Ezt csak ők tudják, vagy még ők sem. Az első stalkert 7 évig fejleszették, igaz ott kvázi 0-ról kellett mindent, a kiegek már jóval gyorsabban elkészültek, mert volt egy csomó alapanyag meg rutin.Ez viszont nem egy full time job keretein belül készül nincs is annyi ember rá, meg szaktudás sincs annyi, sokminden learning by doing alapján megy, többek közt a határidő becslés is

, Meg aztán függ attól is, hogy mi lesz benne, nem mindegy, hogy 1-2 óra játékélményre fókuszálnak lineáris sztorival, vagy 10-15 órára non linearral. Mondjuk egy 5-6 éves fejlesztési idő az úgy reális a látottak alapján, eredetileg 2,5-3-ra becsülték, de szvsz amit gondol az ember fel kell szorozni 2-vel.
Szkript meg biztos van a mapokon, az AI-t is ez mozgatja, meg gondolom vannak anomáliák is, de nem ezzel van az igazi munka, hanem a többi részével, küldetések, dialógok, különféle feature-ök stb integrálása, kitesztelése, javítása, újratesztelés, újrajavítás, kalapálni kell amíg össze nem áll, és az Xray toolok itt hátráltatnak a leginkább, mert hát nem tudsz exportálni, fordítani, kiírja mi a baja, csak mikor már megvan és kipróbálnád amit csináltál azt mégis elcrasheli magát és dunsztod nincs miért hol, újra kell mindent indítani, megfigyelni, aztán ha megvan, változtatsz megint újraindítani hogy megnézd, ez rohadt sok idő a semmibe. Óriási hátrány, hogy nem lehet on the fly editálni és tesztelni, én többek közt ezért favorizálok olyan környezeteket mint a Cryengine vagy az UDK, mert ott van egyből hop in a levelre. Amúgy is kevés az ember ideje, nem hogy még pazarolja is.