S.T.A.L.K.E.R. - The Lost Alpha (wip)

Állapot
Nincs nyitva további válaszokra.
Maga a szinkronizálás nem nehéz technikailag, egy jó miki kell hozzá meg egy hangszerkesztő progi amiel lehet szűrőket meg esetleg effekteket rápakolni a hangsávra ( persze egy AAA játékhoz már nem árt egy profi stúdió ). A dolog azon része nehéz, ami a művészi képességeket illetve a hangszínt illeti, ehhez meg kell találni a megfelelő emebreket, de ez sem lehetetlen. Csak azért hoztam fel, mert szvsz sokkal jobb megoldás a klasszikus RPG-s text dialógoknál. Egyrészt nem terheli a UI a képernyőt, és így a játékos arra tud figyelni ami történik +ha lehet non verbális kommunikációs elemeket belecsempészni az egyes karakterek viselkedésébe ( mimika, kéz-test mozgás ) az sokkal életszerűbbé szerethetőbbé teszi az egyes karaktereket. Ez nagy dobás lenne szerintem az eredti stalkerhez képest. Egyébként nem értem, h amikor van szinkron az eredeti játékban, akkor mi a francnak rakják ki ugyanazt szövegesen is, és kitakarják a screenről a tagot aki éppen beszél ( nem mindig de elég gyakori ). Ilyenkor simán le lehetne venni, semmi szükség rá, max amikor válaszolni kell, de akkor is elég lenne egy egy rövid sor a válaszlehetőségekre. A karbantartás is jelentősen egyszerűsödne, mivel egy hangsávot sokkal könnyebb előállítani, mint egy 10 ezer soros XML-t. Egyedüli hátrány, hogy minden nyelvre amire ki van adva fordítás szinkronizálni kell, és ez $-ban nem annyira jó, de jobbfajta játékoknál nem sajnálják erre a lét.
 
A Clear Sky szinkronja is le lett szólva,arról nem beszélve,hogy a Priboi Story nem hogy szinkronizálva,még lefordítva sem lett .
 
Mod készítésénél a legkisebb gondunk is nagyobb annál, hogy szinkronizálva, vagy lefordítva legyen sajnos.

És hiába beszél magyarul egy játék, ha a lényeges dolgokra nem volt idő emiatt, és el lettek hanyagolva.
Nomeg mint VinoBob írta, egy szinkronhoz jó emberek kellenek. Én is felmondhatok pár szöveget és jajdejó, de hát lehet ,hogy sírva elszaladtok a géptől :P Hát meg ha Dezodoré :DDD
Nomeg iszonyat idő. Doom 3 szinkronizálása jut eszembe, ami állítólag igényes lett (nem játszottam vele), és több mint egy évig készült (de lehet, hogy 2 is volt).

Tegye fel a kezét, akir szeretne várni 2 évet pluszba a LA-ra? :DD
 
Igaza van. Jöjjön csak az a mod már. A többit majd utánna. A szinkron nem igazán fontos,de a megjelenés után a felirat fog dominálni. Ha jól veszem ki a Shadow of Chernobyl sztorija marad, küldetésekkel kiegészítve.Akkor tehát nem lesz olyan sok fordítani való, gondolom...
További gondolataim a szinkronról az, hogy nem lehet rosszabb és illúziórombolóbb szinkronhang,mint ami a Clear Sky-ban volt a helyőrség megtámadásánál. :D
A felszerelés tekintetében annyit javasolnék, hogy a Clear Sky-os és Call of Pripyat-os felszerelések belefoglalása igazán előnyös lenne.Remélem ezt már előttem is javasolta valaki.
 
Nem biztos h olyan nehéz lenne találni embereket, ha jó helyen keresgél az ember. A LA-nak van azért némi marketing értéke, és elképzelhető akár, hogy egy kezdő szinkronstúdió megcsinálná ingyen.PL egyik Crysis modnak is így lett német szinkronja ( és közel sem volt akkora hype körülötte ), szerintem elég jó lett.

<object width="400" height="302"><param name="allowfullscreen" value="true" /><param name="allowscriptaccess" value="always" /><param name="movie" value="http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=1774428&server=vimeo.com&show_title=1&show_byline=1&show_portrait=1&color=&fullscreen=1&autoplay=0&loop=0" /><embed src="http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=1774428&server=vimeo.com&show_title=1&show_byline=1&show_portrait=1&color=&fullscreen=1&autoplay=0&loop=0" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowscriptaccess="always" width="400" height="302"></embed></object>

Vagy szinművészetisek, média v kommszakosok, vagy amatőr színtársulatok háza táján érdemes érdeklődni. Egy próbát megérne szvsz, amúgy sem hiszem, hogy mostanában lesz release. Persze angol mindenképpen kéne, mert ez a nemzetközi nyelv, enélkül egy szimpla magyar, vagy orosz csak pluszmunkát jelentene, nem időspórolást. Viszont ha egyszer kész van az angol akkor már minden sokkal egyszerűbb, mert csak az hangfile-okat kell cserélgetni.
 
Nem úgy volt hogy ez egy teljesen új történet lesz? Tehát nem Shoc? Én abba a hitbe élek.
 
Én is úgy tudom, hogy új lesz :)

edit: miért nincsen aláírásom? :D

minek az neked? : DÉ ... amúgy nekem sincs, és másnak se, majd lesz /dez Nekem kell :(
 
mixture.... mivel mégis csak a stalkerről van szó, ezért részben használni fogjuk a 2005-6os design doc és a végső kiadott játék kerettörténetét, tehát ugyanott kezdődik a játék, és majd el kell jutni északra, csak a generátor alatti warlab lesz az uccsó pálya, nem pedig a monolith control vagy az erőmű másik oldala. ezeket bízzátok ide, lesz vele így is meló dögivel, mivel mindem más már egyedi lesz benne, tehát teszem azt el kell majd jutnod agropromba a doksikért, de addig sok mást meg kell csinálni, olyanokat amikkel nem találkoztál sem az eredeti játékban, sem pedig más modokban. mindenképp felüdülés lesz, és nem fog évekbe telni mire megcsináljuk. (ami elég fontos tényező a mi esetünkben, mivel a legtöbb modder tizenéves, mi meg már közel a 30hoz, illetve bizonyos tagok már el is múltak jócskán 30 felett... és ilyenkor már az embernek másra is kell gondolnia, nem csak a játékra)
 
keresni kell lelkes, tehetséges tizenéveseket, akik iskolába járnak és ráérnek, és velük kell elvégeztetni a mennyiségi munkát ;) Onnéttól kezdve az "öreg rókák" koncentrálhatnak a minőségre (=. Ez szinte mindenhol bevett szokás már mióta a világ világ.
 
Attól függ ki. Van olyan 16 éves srác aki jobban programoz mint a kollégáim. Megasztán itt nem is progamozni kell, hanem scriptelni, ami azért nem ugyanaz a nehézség.
 
Ehhez képest a team erősen azon szenved, hogy nem talál szinte senkit aki jól tudná programozni/scriptelni a stalkert. Emellett megbízható is (és az ifjú modderek többsége nem is ért hozzá, be kell tanítani, s mikor rájönnek, hogy itt most nem kopi-pészt a meló, akkor offolnak is a projektből.)
Egy ember van éppen a teambe, aki ért ehhez. Tapasztalat sajnos most megdönti a elméletedet :/
Mi se örülünk ennek...
 
VinoBob-bal értek egyet először angol szinkron aztán lehet azt cserélgetni másra is. Én jelenleg az Oblivion Lost 2.2-es verzióval játszom(gondolom nem kell bemutatni senkinek), és ebben a mod-ban újítottak egykét dolgot pl.: új fegyverek amik szerintem elég jók lettek ilyenek-re is lehet számítani ? Továbbá az hogy a npc-el menyire lehet lesz majd együtt működni? Meg azt hogy itt is lesznek gyárilag elrejtett cuccok és nem a npc-k titkos rejtekhelyeire gondolok.
 
Ha visszaolvasgatsz akkor láthatod, hogy itt nem ilyen OL szerű modról van szó. Inkább a környezetre és olyan feature-ökre akarnak rágyúrni, ami több RPG feelinget visz a játékba. Meg fegyverek se nagyon lesznek, bár igazából ezeknek amúgy sem látom értelmét én sem. Máshogy néz ki azt annyi, de a játékba nem visz semmi színt. Ha én fegyvereket csinálnék, akkor olyat tennék bele ami még nincs, pl lángszóró, aknák, valami elektromos fegyver, esetleg csapda...ilyesmi. De azt hiszem ilyet nem terveznek, meg senki más sem. Kár.

@Tzupi: nem ismerem a stalker community-t, illetve a nemzetközi részét valamennyire (amit láttam belőle annyi elég is), de annyi lejött hogy orosz felében azért vannak emberkék. Rengeteg toolt csináltak, amihez szvsz jóval több gógyi kell mint a játék kódhoz. Az oroszok mindig is tudtak programozni, csak hát... megbízhatóságban nem éppen a legjobbak, főleg ha fiatal, akkor nagy valószínűséggel egy kicsit beképzelt is, és ha összerúgod vele a port, hackel, leakel, és egyéb nyalánkságokat csinál. A németek, angolok, amerikaiak ilyen szempontból sokkal jobbak, de kevés az angol nyelvű dokumentáció, kevés a tool, gyenge az SDK, minek menjen Xrayre az emberke mikor ott egy teljes UDK vagy egy Cryengine open source játék kóddal, amit még liszenszelni is tud a tanulmányaihoz, doksikkal, fasza fórummal, karrierlehetőséggel stb... Szóval mégiscsak keletebbre kéne szétnézni, biztos h vannak értelmes emberek ott is, még lehet itthon is, és persze hogy nem egyszerű de szeritem jobb próbálkozni, míg össze nem jön valami, mintsem ölbetett kézzel ülni. Sajnos ez stalker(vagy inkább a GSC) hibája, hogy nincs olyan modder közössége mint más játékoknak. Azt meg, hogy tanítani kell...szerintem nincs olyan ember, aki leül a gép elé, és egyből mindent megcsinál. Még a legtapasztaltabb codereknek is először meg kell ismerkedni az objektumhiererchiával, apival, mit hogyan oldottak meg stb. ez idő, visoznt ha nem magától kell megtanulnia mindent, akkor egyrészt egy kicsit gyorsabb, másrészt látja az illető, hogy emberszámba veszik, és nem csak eredményeket várnak tőle 0 invesztálással. Amúgy alig látni, hogy kerestek embereket, miért nincs egy kicsit jobban menyomva ennek a marketingje. Pl minden videó elá oda lehetne írni, hogy the team is recruiting. Máshol agyba főbe tolják ezeket, még a legutolsó vertex toszogatásáról is updated írnak, csak hogy lássák az érdeklődők hogy fut a projekt.
 
VinoBob : LA-nak elég nagy a híre már, és ahogy dez mesélte nem nagyon kell hívni az embereket.
Ha szerettek volna résztvenni a projektben, akkor már jelentkeztek. Régen ha jól tudom, akkor volt ilyen emberke gyűjtögetés. Gondolom okkal lett befejezve.
Ahogy tudom, folyamatosan vannak emberkék, akik jönnek, hogy hűha szeretnék résztvenni. Ha olyan, akkor bekerül, ha nem, akkor megköszönjük neki.
Amúgy jelenleg több marketinges van a teambe, mint kóder, szóval gondolom a marketingel nincsen gond :DD

De annyira nincs rálátásom a dolgokra, és csak egy egyszerű grafikker vagyok, vagymi :)
 
A megfelelő emberek sosem jönnek maguktól ( vagy csak nagyon ritkán ) Nézd meg a Cryteket, naponta szerintem vagy 100 önéletrajz érkezik be hozzájuk ( még lehet keveset is mondtam ), és mégis folyamatosan figyelik a netet és kutatnak a tehetségek után. Azért mert itt nem a mennyiség a lényeg, hogy hányan jelentkeznek, vagy hogy mennyi marketinges van, hanem hogy milyen minőségű munkát fognak végezni. Ha teszem azt egy cég hiányt szenved valamiben, és a legnagyobb érdeklődésre szert tevő csatornáin nem hirdeti, hogy keresik a megfelelő embert, akkor lehet 100 HR-es 1 alkalmazottra, akkor is gyenge marad a munkaerőtoborzás szinvonala.
 
Szerintem a dez0wave csapat jól van összerakva. Felnőtt emberek, és ezért úgy gondolom, hogy több eszük és türelmük van ezekhez a dolgokhoz, mint egy tizenéves gyereknek.
Nem tudom megállni, hogy újra megkérdezzem ezúttal kiegészítve a kérdésemet. Az eddigi S.T.A.L.K.E.R. epizódokból választható ruhák és felszerelések itt is meglesznek ? A másik pedig, hogy a frakciók megtalálhatóak lesznek ?

VinoBob: Tesla puska a S.T.A.L.K.E.R.-ban ? :? Inkább maradhatna a Gauss puska, de a csapda elmélet tényleg jó, csak azzal is lenne jó pár órányi fárasztó munka.
 
Nabukodonozor: igen, meg. kár lenne kihagyni őket.


Vomi: légyszives magyarul itt írj, ne moddb-n, mert ki van adva a moderátoroknak, hogy 1ből töröljék a nem angol nyelvű hozzászólásokat, én is már csak akkor láttam, amikor rámentem hogy "view deleted". Válasz pedig ott rejlik a moddb-n: "TBD" (to be decided), tehát nincs dátum, és addig nem is lesz, amig nem lesz kész. Jobbulást!
 
@Nabu: A gógyi, tapasztalat nem minden. Semmit nem érsz vele, ha nincs időd. Ilyekor át kell adni olyannak, akinek van ideje. Persze csak ha azt akarod, hogy ne 5 év múlva, ( vagy soha ) kerüljön befejezésre az amit elkezdtél. Az ilyen FPS-ekbe mindenféle különféle típusú fegyver + ad a játékhoz, mert általában csak sima gépfegyverek és hasonlók vannak. Ezeknek a lényege meg nem a fun, hanem hogy ölj vele. A játékban viszont nem a gyilkolás a lényeg, hanem az, ahogyan teszed.
 
Állapot
Nincs nyitva további válaszokra.
Vissza
Top Alul