pár irányvonal:
-shader model 4.0
-a gpu ezentúl használhatja a system ramot textúrázásra
-több szálon dolgozhat a gpu ezentúl
-cpu használat nélkül bohóckodhat a gpu a textúrákkal
-textúrák előzőleges betöltése
-olyan cucc, ami megakadályozza éppen nem látható dolgok renderelését (micsoda újdonság)
-és még egy lényeges dolog: hogyha ugyanazt a dolgot, vagy valami nagyon hasonlót többször kell kirajznolni, például egy erdőt, hasonló fákkal, vagy egy hadsereget például hasonló modellekkel, akkor a milliószori kirajzolást egyetlen eggyel lehet helyettesíteni, ezzel sok időt spórolva a cpu/gpu-nak
Szóval a dx10 szvsz inkább a sebesség, optimalizáció felé fog elmenni. Bonyolultabb lesz minden játék, és emellett talán még gyorsabb is

talán szebbek lesznek a fényhatások még, és az árnyékok, árnyalatok
a wikipedián több info is van még ezenkívül. Mondjuk ez is onnan van
