Az orosz-ukrán kultúra háza / Greetings from Russia

Kedves Kimmuriel!
Azért nincs könyv Oroszországról meg poszt-szovjet térségről, mert a nyugati nyomás oly irányba formálja a manipulatív propagandájával az emberek érdeklődését, amilyenbe akarja, de az semmiképpen se orosz vonalú. Oroszországgal nem jó a viszony, eztte is tudod.
De hispan1 úrnak megígértem még az Orosz-Ukrán kultúra házának indulásakor, hogy itt nem fogunk politizálni ezért nem teszem, szigorúan betartom az ígérvényt, meg amúgy is, ez kultúrális fórum-topic akar lenni, s ezt többé-kevésbé sikerült is idáig betartani.

Van nekem egy honlapom, ami kizárólag az orosz-téméval foglalkozik, kicsit "más" szemmel, napi hírekkel, infokkal, képekkel látom el az érdeklődőket, és minden egyes embernek nagyon örülök és szívesen látok ott mindenkit.

A címet nem hiszem hogy be szabadna linkelnem ide, de ha küldesz egy privát mailt ide--> russianempire.hivatala@gmail.com akkor elküldöm neked, és nálam nagyon sok mindent találhatsz!

Tisztelettel: én
 
Miért ne linkelhetnéd?

Nem akarok politizálni, de annyit mondanék: szerintem azért van alapvetően orosz-ellenes hangulat, mert a média ezt kelti, a média pedig a polikusok kezében van :!: akik pedig az elnyomó kommunista rendszer alatt nőttek fel és ezért alapból utálják, ami orosz. Pedig hülyeség, a magyaroknak csak a hasznára válna, ha Oroszországgal jó kereskedelmi viszonyban állna.
 
Nagyon jó ,meglátások barátom! Ha tudnád de kevesen gondolkodnak így...örülök hogy Te igen! 8)
 
Ennyi erővel ugyanígy utálhatnák Németországot is a háborús meg a fajellenes dolgaik miatt, vagy azt már azért nem, mert sokkal régebben volt porondon? Esetleg 20-30 év múlva Oroszországot is így elfelejtik? :roll:
 
Vicces, hogy a szövetségesek mennyire negatív szemmel mutatták be a németeket. Anglia a 2.VH alatt hatalmas gyarmathatalom volt. Rengeteg országot kisemmizet, érdekes erről senki nem beszél. "A történelmet a győztesek írják." :roll:
 
Wotanson ! nem akarsz írni valamit a moskwich-ről ?

belepiszkált hispan1
 
Akkor már inkább a Volgaról :R
volga-07.jpg
 
Wotanson":twk8ebt7 mondta:
Van nekem egy honlapom, ami kizárólag az orosz-téméval foglalkozik, kicsit "más" szemmel, napi hírekkel, infokkal, képekkel látom el az érdeklődőket, és minden egyes embernek nagyon örülök és szívesen látok ott mindenkit.
Ismerem a honlapodat, régebben már meglátogattam. A címet nem volt nehéz kitalálni, elegendő volt a profilodat megkukkantani. hmm
 
Kedves JIM67.

Úgyis linkelő-művész vagy, linkelj inkább valamit ezekről a járgányokról Te magad. lol2
 
Wotanson":228nseps mondta:
Kedves JIM67.

Úgyis linkelő-művész vagy, linkelj inkább valamit ezekről a járgányokról Te magad. lol2

KEDVES :cry: WOTANSON linkelek is lövés1

Volga M 21


A legamerikaibb szovjet

Ilyet a 80-as években is már ritkán láttunk, akkor persze alaposan megnéztük. A 90-es évekre a még futó példányok nagy részét teljesen lelakták, alig néhány túlélő került szakavatott gyűjtőhöz. Ha nem gyilkolták le, a Volga ma is egész jól használható élményautó; igazi vörösterror a körúton.

A motor régi kedves ismerős, a Gorkij Autógyárban (GAZ) ugyanezt építették a GAZ 69-be, Uljanovszkban pedig az UAZ 469B-be. A blokk nem sokkal nagyobb, mint az előd Pobjedáé, viszont már a gyengébb változat is 70 lóerős (a Pobjedáé 60), és a második-harmadik generációban már voltak 75 és 80 lóerős benzinmotorok is. Meg egy dízel.

A beltér ha nem is szégyeníti meg a kortárs amerikai konkurenseket, állja az összehasonlítást. Szép a kormánykerék, változattól és évjárattól függően fekete vagy fehér bőrborítással, középen a kis üveg alatti szarvasfigurával, a kettő között pedig a duda krómkoszorúja. A duda egyébként kétszólamú, és mindmáig meggyőzően tiszta, érces hangot ad.

A kezelőszervek sokasága talán az elegáns kivitel és a sok cirill betű miatt feltűnő. A kormány alatt balról a kézifék és a motorház nyitója, felettük a szellőzés/fűtés, és a hátsó utasok melegellátásának karja. A kormányoszlop bal oldalából áll ki az indexkar, és bár az első tíz percben nem tűnt fel, mert a hangeffektus enyhén szólva is diszkrét, de esküszöm, kattog a visszajelző!

obbra pedig a kormányváltó, lent felénk az egyes, fent előre kettes, lent előre hármas, errefelé tovább ne is keresgéljünk, mert több fokozat nincs. Csak a rükverc, felénk fent. Bár a váltó nem szinkronizált, többször sikerült egyesbe rakni reccsenés nélkül, és általában véve is meglepően könnyű kezelni.

Van aztán egy szép, csontnyelű szívató, egy hasonló, patinásan sárgás fényszórókapcsoló (reflektorozni bal lábbal kell), kézi gáz, ablaktörlő meg szivargyújtó. A kényelmes, háromszemélyes kanapénak is beillő ülések elöl-hátul nagyjából egyformák, a forgalmi szerint a Volga M21 hatszemélyes, és ez még a mai, hamburgeren hizlalt generáció ismeretében sem túlzás.

Nagyszerű dizájnelem a kilométeróra, ami egy fél sárgadinnye, 140-ig skálázva, de a hátulja átlátszik, és a zöld plexinek köszönhetően nappal is olyan hangulatos, színes fényben dereng, mint a Szent István-bazilika főhajója. A szivargyújtó működik, ami egy harminc év feletti autóban több, mint példás, de tőle jobbra a kesztyűtartó sem záródik nehezebben, mint bármelyik mai autóé.

Balesetvédelmi szempontból a szarvas a legnagyobb hülyeség, de hiába, ettől lesz igazi a veterán Volga. A járókelők nyilván ezt bámulják a legjobban, és jobb is, ha nem gondolnak bele, milyen rettenetes sérüléseket okozhat, ha akár öttel is nekik ugrik. A nagy, acél motorháztető-díszek egyébként is rég lecsengtek már Amerikában. Épp amikor a Volga M21 nagyjából elindult, 1958-ban már alig volt ilyesmi az amerikai autókon.


Három és fél nemzedék
Az M21-es tervezése Sztálin halálának évében, 1953 végén kezdődött. A dizájn szakított az előd Pobjeda formavilágával, és leginkább az amerikai autók megoldásaira épített. Az első generáció egy ideig a Pobjeda korszerűtlen, 60 lóerős oldalszelepelt motorjával futott, aztán a Gorkij autógyárban megkezdték a GAZ 66-os és a UAZ 469 későbbi, korszerűbb, felülvezérelt 70 lóerős motorjának gyártását. Ez került a Volgába is.
Akkoriban korszerűnek tartották, valójában azonban az amerikai autóipar épp az 50-es években kapott rá arra, hogy évről évre radikálisan megvátoztassák a modellek külsejét. Az 1962-es második, és az 1962-70-ig gyártott harmadikVolga M21-generáció több apró módosítást is tartalmazott, jellemző, hogy 1970-ig sem sikerült eljutni az Amerikában 1955-56-ban általános "forward look"-irányzatig. A Volga M21 formatervezési szempontból mindhalálig ötvenes évek eleji autó maradt.

A régi Volga jó párhuzam a korszak szovjet belpolitikai életével: Sztálin halála után ha kis késéssel is, de amerikai mintákat vettek át. A Brezsnyev korszak tespedtségét az M21-es 1970-re tervezett 4. generációja illusztrálja: az autón átrajzoltak néhány vonalat, a kis hátsó fecskefarok és a szimpla első lámpák még mindig azt jelezték, hogy a formatervezők nem léphettek túl az amerikai 1956-os éven.

A negyedik generáció gyártását végül törölték, és a jóval korszerűbb formájú, nagyobb és jobb M24-es, a közismert kocka Volga váltotta fel. Az M21-es kombi változata nálunk is gyakori volt, elsősorban mentőautónak használták. Gyári kódja M22 volt.


http://totalcar.hu/tesztek/volgam21/
 
No flame pls!! Nézeteltéréseket PRIVÁTBAN, igaza van Widranak! Egyik cikk nem zárja ki a másikat. Lehet linkelni, lehet írni is. Flamelni nem kell! - pYura
 
Már elnézést, de nem én kezdtem azzal hogy fenetudjahány' felkiáltójellel kértem "magam", hogy írjon valamit a Moszkvicsról (vagy a Volgáról) ...azt hiszem ezidáig is korrektül igyekeztem betartani a szabályzatot, és sikerült is úgy gondolom. De azért valami mellett nem mehetek el szó nélkül. "....Wotanson !!!! nem akarsz írni valamit a moskwich-ről ???? ...." ez azért provokáció szerintem és etikus lett volna még akkor felszóllalni, kedves adminok.
 
Nem akartam beleszólni, de a fájó pontot szakszerű bemetszésekkel egészségessé alakítottam.

Wotanson: ha gondolod, akkor tedd nyilvánvalóvá, hogy ebbe a témába a tartalmat csakis Te szerentéd szolgáltatni. És akkor nem lesz vita, mindenki csak hozzászól.
 
Wotanson":1iw6gh04 mondta:
"....Wotanson !!!! nem akarsz írni valamit a moskwich-ről ???? ...." ez azért provokáció szerintem és etikus lett volna még akkor felszóllalni, kedves adminok.
És mi lett volna ha tényleg írsz egy cikket? Vagy azt mondod, ez engem nem érdekel? Szerintem ebben nincs semmi provokáló, lehet hogy csak azért írta annyi felkiáltójellel, mert támadt egy jó ötlete.
Le kéne mindenkinek nyugodnia :|
 
Így van nyugalom, de nekem fáj, hogy kiszedted kedves pYura a lényegretörő HSZ-et :lol: No de nem baj...R.I.P
Ok, ezzel téma lezárva, aki még erről ír az törölve lesz. Back on topic! - pYura
 
Nu_pogodi_by_vjacheslav_kotenochkin.jpg



A No, megállj csak! (Ну, погоди!)
egy szovjet animációs rövidfilmsorozat (rajzfilm), mely a Szojuzfilm filmstúdió gondozásában készült 1969 és 1986 között.

Az első széria első része 1969. január 1-jén került adásba, a farkast megszemélyesítő Anatolij Papanov halála miatt 1986-ban pedig az utolsó. Az azóta kultuszfilmmé nőtt sorozat korábbi fel nem használt felvételeiből összevágva 1993-ban (még Papanov hangjával) kiadtak egy újabb szériát.

2004-ben új szinkronnal (Igor Kristenko) egy újabb széria született, melynek sikerén felbuzdulva 2006 elejére elkészült újabb 20 rész (mely egyben a 19. évad), és már készül a 20. évad is.

A film címe:
A filmek elején többnyire a Nyúl szerepel valamilyen ártatlan dologgal foglalatoskodva, majd a Farkas tűnik fel, aki valamilyen okból el akarja kapni a Nyulat, ekkor a Nyúl menekülni kezd, mire a Farkas azt kiáltja: "No, megállj csak!", és utánaered. A sorrend néha változik.

A sorozat szereplői:
A sorozatnak két főszereplője van: a Farkas (Волк) és a Nyúl (Заяц)

Farkas

Kezdetben olyan, mint egy huligán: erős dohányos, aki előszeretettel éli ki vandál hajlamait, amin csak lehet, gyakran kisebb-nagyobb törvényeket is áthágva. Másfelől azonban próbálkozásai, hogy elkapja a Nyulat, gyakran hihetetlen mutatványokra is rákényszerítik, melyekben egyéb képességeiről is számot ad, például kiválóan tud műkorcsolyázni, balettozni, gitározni és motorozni roppant erős, rocker motorján. Énektudását is megcsillantja, az első részben például a kötélen felfelé mászva a szovjet rendszerben csupán megtűrt Vlagyimir Viszockij dalát (Dal a barátokról – Пecня o дpyгe) dúdolja. Habár nem tehetségtelen, mégis minden próbálkozása a Nyúl elkapására rendre visszafelé sül el. Ahogy a sorozat halad előre, úgy lesz egyre céltudatosabb, nem egy nyulat szeretne elkapni, hanem a Nyulat, melynek érdekében nem riad vissza drasztikusabb módszerek alkalmazásától sem....igény esetén folyt köv. :wink:



665_0.JPG
 
Vissza
Top Alul