Játékmotorok és fejlesztőeszközeik összehasonlítása

az emberek unatkoznak... és találgatnak. ez az egész tavaly ősszel indult 1 ruszki oldalon, akik hír hiányába gyártottak pár hamisat. amig gsc oldaláról nincs megerősítve ez, addig felesleges rajta elmélkedni szerintem. már dolgoznak a stalker 2-n ami a call of pripyat után jön ki, de még semmi infó nincs róla, szal minden amit látsz csak felesleges elmélkedés, amikből némelyik oldal hírt gyárt ebben az ínséges időszakban. :)
 
viszont konzolporthoz lehet jobb választás lenne mint az xray
 
Éljen sokáig !
Szerintem a CryEngine3-al sokkal jobb lenne a S.T.A.L.K.E.R. de persze a mégtovább fejlesztett RPG fűszerezéssel !
Talán sok Bug lenne elkerülhető ezzel a motorral és a grafikára is sok-sok +-t tobna !
Örvendjetek mert ha ez összejön a S.T.A.L.K.E.R. 2 valószínüleg a világ legjobb játéka lesz !
:D taps1
 
dezodor":2ncxhla3 mondta:
az emberek unatkoznak... és találgatnak. ez az egész tavaly ősszel indult 1 ruszki oldalon, akik hír hiányába gyártottak pár hamisat. amig gsc oldaláról nincs megerősítve ez, addig felesleges rajta elmélkedni szerintem. már dolgoznak a stalker 2-n ami a call of pripyat után jön ki, de még semmi infó nincs róla, szal minden amit látsz csak felesleges elmélkedés, amikből némelyik oldal hírt gyárt ebben az ínséges időszakban. :)

A minap beszéltem egy ukrán kollégával, aki kijevben lakik, és van ismerettsége a GSC.nél. Azt mondta, hogy akik anno a stalkert nagyá tették, azoknak egy része most a metro-n a másik fele meg a Crytek kijevi stúdiójában dolgozik. Említette, hogy amióta ők elmentek, azóta nincs túl sok kurázsi a GSC-nél, ezért lett szerinte annyira bugos a CS, illetve hogy addig van létjogosultsága a stalkernek, amig ki nem dolgozzák az összes ötletet amit anno az eredeti játék készítésénél letettek az asztalra. Onnéttól hogy ezeket a lapokat kijátszották, valami változásnak kell bekövetkeznie...innét származnak a találgatások.
 
De mi értelme lenne az engine váltásnak ? ha kijátszották az ötleteiket akkor a váltással sem érnek el semmit , mellesleg én nem tudnám elképzelni a stalkert cryengine 2 vagy 3 alatt .
 
[mod]Előző hozzászólást ne idézz - Tibi[/mod]

Annyi értelme van, hogy néha liszenszelni egy motort olcsóbb minden szempontból. A fejelsztésnek mint célfüggvénynek van egy optimuma és néha ez arra vezet, hogy egy létező motort tesznek egy játék alá. Ez nem újekeltű dolog, egy csomó játék készül(t) ugyanolyan vagy valamilyen szinten módosított enginre ( pl UT3 nagy király ebben, de említhetném az Euphoria-t is ). Magyarul kitűzik a célokat, hogy mit szeretnének elérni, mennyi erőforrás áll rendelkezésre, és melyik a legrövdebb út a cél felé. Egy létező motor ( vagy bármilyen szoftver ) felhasználásának számos előnye van:

- esetenként olcsóbb lehet, mint kifejleszteni egy újat

- a fejlesztési idő jelentősen megrövidül

- kipróbált/ bejáratott technológia:

  • kevesebb bug
  • kevesebb bug miatt kissebb a tesztelés költsége is, ami egyébként a fejlesztgési kötségek döntő hányadát általában kiteszi
  • van hozzá, részletes, kidolgozott dokumentáció készen, emiatt a tanulási kötlségek is alacsonyabbak
  • kevesebb kockázat a fejlesztés során, a felhalmozott tapasztalat miatt, kevesebb váratlan esemény, és gyorsabb ezekre megoldást találni

hátrányok:

- nem biztos, hogy testreszabható

- nem biztos, hogy könnyen lehet hozzá modulokat illeszteni

- támogatás esetleges hiánya( ha valami bug van, várni kell a patchre, ha tönkre megy a cég, akkor lehet nem is lesz stb..)

- kissebb arányban fedi le a követelményeknek megfelelő funkcionalitást, mint a saját fejlesztésű sw, ezért a követelményeket kell lazítani.

Pl cry3

előny

- PS3,XBox360,PC támogatás

- egyik legmodernebb tehcnológia lesz, mindent meg lehet vele csinálni, amit egy fps igényel

- jó futási teljesítmény

- kevés bug

- amit lehet portolni a stalkerből, az gyakorlatilag 1:1ben átültethető így nem kell eldobni a meglévő cuccokat

- piszok gyors fejlesztés

- nagyon széles funkcionalitás, könnyen testreszabható

- hatalmas háttér a Cryteknek köszönhetően( nem kell félni, hogy csődbemegy )

- és talán dx11 támogatás, bár ez elég kétes

hártány:

- ha nem lesz dx11, akkor nem lesz dx10.1 sem, és ez már igencsak jó volna...
 
marhultam egy kicsit sandbox-ban , aztán valahogy sikerült leállítani a fizikát is íme néhány kép :D

ScreenShot0002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


ScreenShot0003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


ScreenShot0004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


ez meg valami lego mod

ScreenShot0000_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
íme egy verseny végeredménye, aminek a célja, hogy egy filmjelenetet nreprodukáljanak minél jobban egy játék fejlesztőeszközének felhasználásával. link
 
szerintem nem szal érdemes megpróbálni kb olyan mind egy garry'S mod csak kicsit többet tud :D
 
igazából én még csak Dunia engine (Far cry 2) pályaszerkesztőjével dolgoztam a cryengine 2-t már rég ki akarom próbálni csak az a gond hogy nem tudom honnan töltsem le
és még az Xray engine térképszerkesztője érdekelne az mennyire nehéz :?:
 
CryEngine2-CryEngine3
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/kRWRskYLdno&color1=0x3a3a3a&color2=0xb70000&hl=en&feature=player_embedded&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/kRWRskYLdno&color1=0x3a3a3a&color2=0xb70000&hl=en&feature=player_embedded&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="425" height="344"></embed></object>
 
nem kell letölteni a sandboxot, rajta van a Crysis DVD-n.
 
azért a sandbox 2 valamivel komolyabb mint a farcry 2 editorja , viszont többet tud :D
 
ja és még egy kérdés ha magyarul van meg a Crysis akkor a sandbox is magyar :?:
 
Vissza
Top Alul