Hát,inkább csak készültem,de LEBESZÉLTEM MAGAM RÓLA!!! Ugyanis ami lényeg,a tunigolható autókat már a rajzasztalon tunigolhatóvá fejlesztik,a legtöbb átlagos limuzin,kombi,stb. nem tuningolható anélkül,hogy ne menne tönkre időnap előtt. Végül is arra a konklúzióra jutottam-sok sok fórum,vélemény után-hogy akár 5%-nyi utólagos teljesítményemelésnek is szerkezeti károsodás,gyorsabb lekopás,tönkremenetel az ára,ami komoly költségöbbletet jelent egy átlagos autós esetében! (A gépjármű ugyanis nem játékszer..)
Ezért bármiféle ilyen beavatkozás csak a mechanikus alkatrészek kicserélésével,feljavításával lehet eredményes,ami ki kell terjedjen a karosszéria,és a motor fő alkatrészeire,és ez így,ebben az olvasatban egyszerűen nem rentábilis. (cc. 1,5-2 millió Ft plusz ráfordítás 10-20 -nyi teljesítménytöbbletért? Ugyan már!)
Az optikai tuning pedig eleve egy szánalmas kínlódás,ugyan milyen röhejes,amikor egy százezer éves Zsigulira,négyütemű Wartburgra,vagy egy korai Swift-re szárnyakat,meg spoilert,meg kütyüket raknak. (még szerencse,hogy az én kocsim ugyan nem éppen erős,viszont szép vonalú,eleve felesleges lenne rá bármiféle kisipari háttérből származó optikai paraszt-tuningot rábarmolni..)
Szóval a fejezet összefoglalása-képpen megfogalmazható, általános érvényű az a szabály, miszerint tuningnak mindenképpen csak olyan motor-alappal szabad nekikezdeni, amit már a gyárban, a rajzasztalon is ilyen koncepciós csapásvonalak mentén terveztek meg. A többi csak szutyakolás,füstködgyártás, ízzadt és elkeseredett maszatolás , görcsös kísérletezés,amiből semmi,de igazán semmi jó nem származik.
