Autók és egyéb keréken közlekedő járművek

No,egy vitaindítónak szánt témafelvetés e tárgykörben: "Véleményetek szerint,van é értelme az autók chiptuningjának,avagy miért van chiptuning vs. tuningbox párharc,egyáltalában megéri e az árát,és milyen következményei lehetnek?"
Tudom,hogy e fórum általában nem e témára van kihegyezve,azonban mégis!
 
Hát,inkább csak készültem,de LEBESZÉLTEM MAGAM RÓLA!!! Ugyanis ami lényeg,a tunigolható autókat már a rajzasztalon tunigolhatóvá fejlesztik,a legtöbb átlagos limuzin,kombi,stb. nem tuningolható anélkül,hogy ne menne tönkre időnap előtt. Végül is arra a konklúzióra jutottam-sok sok fórum,vélemény után-hogy akár 5%-nyi utólagos teljesítményemelésnek is szerkezeti károsodás,gyorsabb lekopás,tönkremenetel az ára,ami komoly költségöbbletet jelent egy átlagos autós esetében! (A gépjármű ugyanis nem játékszer..)
Ezért bármiféle ilyen beavatkozás csak a mechanikus alkatrészek kicserélésével,feljavításával lehet eredményes,ami ki kell terjedjen a karosszéria,és a motor fő alkatrészeire,és ez így,ebben az olvasatban egyszerűen nem rentábilis. (cc. 1,5-2 millió Ft plusz ráfordítás 10-20 -nyi teljesítménytöbbletért? Ugyan már!)
Az optikai tuning pedig eleve egy szánalmas kínlódás,ugyan milyen röhejes,amikor egy százezer éves Zsigulira,négyütemű Wartburgra,vagy egy korai Swift-re szárnyakat,meg spoilert,meg kütyüket raknak. (még szerencse,hogy az én kocsim ugyan nem éppen erős,viszont szép vonalú,eleve felesleges lenne rá bármiféle kisipari háttérből származó optikai paraszt-tuningot rábarmolni..)
Szóval a fejezet összefoglalása-képpen megfogalmazható, általános érvényű az a szabály, miszerint tuningnak mindenképpen csak olyan motor-alappal szabad nekikezdeni, amit már a gyárban, a rajzasztalon is ilyen koncepciós csapásvonalak mentén terveztek meg. A többi csak szutyakolás,füstködgyártás, ízzadt és elkeseredett maszatolás , görcsös kísérletezés,amiből semmi,de igazán semmi jó nem származik.
:D
 
Elkezdtem írni egy választ a vitaindítóra, de látom, hogy már enélkül is a helyes következtetésre jutottál. Mindössze egy kiegészítés: alapvetően a mai korszerű motork jórészben a tervezőasztalon fel vannak készítve a tuningolásra, ebből szoktak az alkalmi "sportos" modellek születni. Sok gyártónál ugyanaz a motor-alapkonstrukció több teljesítményfokozatban elérhető, sokszor csak eltérő motorvezérlő elektronikával (ECU) szerelve. Ez egyfajta gyári chiptuning.
Megint másik kérdés, hogy mire akarod a chiptuningot használni? (a tuningboxokról nem is beszélek, azok jórészt csak az ECU becsapásáról szólnak, amivel egy-egy kitüntetett jellegmezőben teljesít valamivel jobban a motor, a többiben meg általában rosszabbul)
 
Morzsi: jelentős teljesítménynövekedést a szerkezet károsodása nélkül elérni csak igen kevés autónál lehet /pl Mitsubishi Lancer EVO/. Ha csak kisebb teljesítménynövekedést szeretnél elérni, megoldás lehet a kipufogó rendszer cseréje, ami 4-6% teljesítménynövekedést jelenthet. A másik ilyen lehetőség a légszűrőrendszer cseréje /sportlégszűrő, direktszűrő/ komolyabb átalakításként egy köztes levegőhűtő /intercooler/ beépítése. Benzines autóknál telejsítménybeli javulást idézhet elő a gyertyasor cseréje is, természetesen ügyelni kell a méret és hőértékhelyességre, diesel autóknál pedig a porlasztócsúcsok cseréje.
 
Köszönöm,megkaptam,és újabb kérdésekkel bombázlak,ha nem haragszol!

Blackacehun!
Igen,én is valami hasonló következtetésre jutottam! Első, és még most is belefér a büdzsébe: a gyertyák kiválasztása,cseréje!!!
 
Egy emlékezetes pillanat a Formula 1-ből:

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Iyh40LN3c7s&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Iyh40LN3c7s&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

Ezt a részt pont láttam az élő közvetítésben, amikor megláttam a szoknyás alakot először azt hittem hogy egy nő rohangál a pályán :D .
 
Ez nagyon durva volt!
Pont nem láttam ezt a versenyt.Vajon mit akarhatott a berohanó ember?
Mert az életével játszott.
 
Én ma láttam egyöreg nénit bottal, a Váci úton átkelve (nem a zebrán) játszott az életével meg a mi és a többi sofõr idegeivel.
Csak sziplán öreg és talán beteg volt és valószínüleg nem tudott a zebráig elgyalogolni.
És nem õ volt az elsõ öreg, akit ott láttam a hat sáv között átkelni. De ha nem tudnak lépcsõzni, egy új
aluljáró sem megoldás. Na akkor minden marad a régiben?
 
Új Ford rendőrautó Amerikának

18515small.jpg

18514small.jpg


http://www.autoblog.hu/hirek/uj_ford_re ... kanak.html
 
Vissza
Top Alul