S.T.A.L.K.E.R. - The Lost Alpha (wip)

Állapot
Nincs nyitva további válaszokra.

jim67

New Member
Csatlakozás
2007.02.21.
Üzenetek
8,126
Reakció pontszám
0
A dez0wave és dezodor legujjab módja ami a régi pályák hangulatát fogja visszahozni pontosabban a régi pályákat... lessz itt Deathcity, cordon..... s kitudja még mi.

edited by dezodor:

Gondoltam leírom pontosabban a tudnivalókat ide:

Mi volt az Oblivion Lost?

Az volt a stalker régi neve, mielőtt átváltották stalker - oblivion lostra, majd később shadow of chernobyl-ra. A régi stalker teljesen más világ volt. Eleinte, amikor még csak oblivion lost volt, bolygók között időben utazva kellett a gonosz robotokat és szörnyeket irtani afféle serious sam köntösben, azték tájak, sivatagok, esőerdők, űr, mars... Nos ezt kb 1év után gyors el is felejtették, és átnevezték stalker - oblivion lost-ra. Ekkor jöttek rá, hogy ott ahol élnek az egy teljsen kiaknázatlan kincs játék piac terén, hiszen egy lezárt zóna, misztikus történettel, és tele félelemmel. Ideális helyszín egy horror-fps játék számára. 2003 végén már készen állt egy úgymond kész prototipus. Minden pálya kész volt, már csak az alife volt 1 kicsit butácska. Azzal szenvedtek több éven át. Eleinte a stalker egy szabad játék volt, mint ahogy azt mi már modokkal visszahoztuk, de még mindig nem olyan mint régen. Nem volt fő szál, nem volt fő sztorivonal. Egy horror-rpg játék volt, ahol a zónán belül bármerre mehetsz, és küldetéseket veszel fel, majd azokat teljesíted. Kicsit furán hangozhat, de a clear sky kb 70%-ban tükrözi a régi stalker koncepciót. SOkan nem szeretik, sokan igen. Persze nem is lehet semmit olyanra elkészíteni, hogy mindenkinek bejöjjön. Az alife is más volt. Nem voltak úgymond smart-terrainok, ahol a stalkerek éltek, legtöbbször tűz köré ülve. Minden stalker saját feladattal bírt akkor is, viszont azokat a helyi tréderektől vették fel. Például artifakt vadászat, szörny testrész keresés, bázis elpusztítás, vagy npc likvidálás, stb stb. Ez a végső stalkerbe úgy néz ki, hogy a smart-terrainban van pl 7 npc, és abból 1ik azt a küldetést kapja, hogy leül a tűzhöz. Másik járőrözik megadott útvonalon. Harmadik őrködik bizonyos helyen állva. Negyedik alszik majd eszik ... stb stb. A régi stalkerbe az npc-k mászkáltak a pályákon. Itt most le lett redukálva, szinte nincs mozgás. Az npc-k a jól megszokott táborjaikban tengődnek, illetve 1-2 task után triggerelve átlépnek 1 másikra. De minden fullosan scriptelt. Már amikor azt mondták hogy "non-scripted game" akkor is az volt, hiszen másképp nem tudták irányítani az npc-ket. Nagy fejetlenség dúlt 2004-5 táján, amikor is eldöntötték, hogy smart-terrain megoldás lesz (fentébb említettem) mivel az npc-k sokszor előbb értek el olyan helyekre, ahová az actor (játékos) -nak kellett volna, így a már beleerőszakolt sztorit elrontották sokszor.
A mi célunk nem ez az összevisszaség visszahozása, hanem főként grafikailag, és pálya ügyileg visszahozni a régi design-t. A régi pályák köztudottan szebbek voltak, azt hogy miért váltottak, senki nem tudja megmagyarázni. Viszont a végső produkt még ennek ellenére sem rosz!

Miért választottuk a remake-t?


Mindig is akartunk a régi stalkerrel játszani, abban az időben, amikor bejelentették, még sokan kicsik voltunk, és a stalker illúzióval nőttünk fel. Amikor 2002-ben megláttuk az első zónás képeket, már éreztük, hogy ez lesz az, amiért érdemes volt annó gépet vennünk.
Idők során a koncept megváltozott, a pályák is, teljesen átalakultak, de ennek ellenére még mindig jó dolgot kaptunk a kezünk közé. Egy figyelmes ember rájön gyorsan, hogy a kiadott stalker nem más, mint egy 2004-2007-ig végigszenvedett játék maradványa. Minden benne van abból az időszakból, csak fele kb használaton kívül.

Nem sokkal a megjelenés után, végigvittük párszor, és éreztük, hogy valami hiányzik. Elkezdtünk kutakodni, fórumokat nyitottunk, orosz és angol fórumokon is, majd végül szépen össze is állt a kép, hogy kb. mi hiányzik. Nem csak pályákról beszélünk, hanem elhagyatott benőtt falvakról is, ahová a növényzet megnehezítette a bejutást. Sajnos ezeknek az atmoszférikus helyszineknek menniük kellett, ugyanis az alife többször akadt be a sok giz-gaz-ba meg lim-lomba, mint kellene. Másik indok, nem tudták megoldani, hogy ha elbújsz, az npc ne lásson meg. Vagy épp ha az npc bújik el bokorban, ő gond nélkül kiszed téged, és te azt sem tudod honnan lő. Ezek persze nem mindig mondhatók hibáknak, de az amerikai THQ nem szeretett volna ilyen dolgokkal foglalkozni. Mondották, legyen a pálya szép, ugyanakkor egyszerű, hogy ne tévedjen el senki rajta. Így is lett, de nekünk ez szúrja a szemünket :)

Kb. rég meg akartuk ezt csinálni, de nem voltak bizonyos programok, toolok amikkel neki tudtunk volna kezdeni. Ugyanakkor elkezdtük a Priboi Story-t is, és azt sem akartuk félben hagyni. Lassan úgy néz ki, az álmaink valóra válnak...

Céljaink: a régi atmoszféra visszaállítása, a régi dizájnosabb pályák visszahozása. Ehhez szinte minden segítségünk meg van, és megszállottságunk is van bőven, hogy ne hagyjuk félbe a dolgokat. Miután a zóna vissza változik, már csak a sztorit kell átbuherálni ismét. Vissza szeretnénk hozni azt amikor az npc-k a tréderekhez jártak, eladni, vagy csak simán küldetést felvenni. Kevés npc lenne, sokkal kihaltabb lenne a zóna, és több csúnyaság leselkedne az ártatlan játékosra az éj leple alatt. Minden ami miatt sokan szerelmesek lettek ebbe a játékba az utóbbi 5-6 évben, azt megpróbáljuk visszahozni. Mint láttuk semmi sem lehetetlen, az elsők lettünk akik single player módba vissza tudtak csatolni saját készítésű pályát a játékhoz. Nem érezzük, hogy el lennénk késve, de mivel kevesen vagyunk, csak lassan haladunk.

A pálya terveink:
- dead city
- rostok factory
- tejles stancia
- swamp
- régi garbage
- generator
- yantar
- és talán darkscape
- kordon

Kordonon már dolgozik 1ik ismerősünk, hamarosan kész lesz, dead city-t nemsoká be tudjuk fejezni... és rostok factory már készen van. Januárban tudunk tovább lépni a többi pályára, és ha minden jól halad, nyáron már készen is lesznek, utána már csak a sztori lesz hátra.

további featurek:

- autókhoz benzin
- spedometer hud
- csomagtartó használat
- autókat ismét venni kell mint régen
- dinamikus fények ismét, a mozgó lámpák és projektorok visszakerülnek mint régen
- artifact merger

lámpák: http://www.youtube.com/watch?v=IOH59XoGMrw
jármúvek: http://www.youtube.com/watch?v=hVY03h1_Rrw
reflektorok: http://www.youtube.com/watch?v=TYE_frFW8uQ
kamerák: http://www.youtube.com/watch?v=kGsjOOdfSP4
régi kéz pozíció: http://www.youtube.com/watch?v=cEdG3RPAkKs
artifact merger: http://www.youtube.com/watch?v=FWOprnuE5P8

és még sok minden más :)

pár kép:

deadcity:

http://chernobyl.extra.hu/map/lost/cit/1.jpg
http://chernobyl.extra.hu/map/lost/cit/2.jpg
http://chernobyl.extra.hu/map/lost/cit/3.jpg
http://chernobyl.extra.hu/map/lost/cit/8.jpg
http://chernobyl.extra.hu/map/lost/cit/9.jpg
http://chernobyl.extra.hu/map/lost/cit/11.jpg
http://chernobyl.extra.hu/map/lost/cit/12.jpg
http://chernobyl.extra.hu/map/lost/cit/15.jpg
http://chernobyl.extra.hu/map/lost/cit/19.jpg
http://chernobyl.extra.hu/map/lost/cit/21.jpg
http://chernobyl.extra.hu/map/lost/cit/22.jpg
http://chernobyl.extra.hu/map/lost/cit/24.jpg
http://chernobyl.extra.hu/map/lost/cit/32.jpg

garbage:


http://chernobyl.extra.hu/map/lost/gar/1a.jpg
http://chernobyl.extra.hu/map/lost/gar/2.jpg
http://chernobyl.extra.hu/map/lost/gar/3.jpg
http://chernobyl.extra.hu/map/lost/gar/4.jpg
http://chernobyl.extra.hu/map/lost/gar/5.jpg
http://chernobyl.extra.hu/map/lost/gar/6.jpg
http://chernobyl.extra.hu/map/lost/gar/7.jpg

stancia
(ő még sehol sem áll, csak próba)

http://chernobyl.extra.hu/map/lost/st/1.jpg
http://chernobyl.extra.hu/map/lost/st/2.jpg
http://chernobyl.extra.hu/map/lost/st/6.jpg
http://chernobyl.extra.hu/map/lost/st/7.jpg
http://chernobyl.extra.hu/map/lost/st/8.jpg
 
Sok sikert dezodoréknak! Már várjuk! ;)

Nos igen emberek még élek:P
 
Márcsak azért is,mert Priboi hdgy. esete eléggé sok elvarratlan szálat hagyott maga után (legalább is számomra),úgyhogy ránk fér egy másfajta nekilódulás is akár....
Nagyon várom én is!

Ja,és igen Sempai,régen olvastalak a fórumon,vagy csak nekem tűnik úgy?Mindenesetre,ha ez állításom igaz,úgy légy ismét üdvözölve!

u.i.: az a fekete betűs bejegyzés valóban takar valamit?
 
Ebben a modban (már ha ilyen nagyszabású dolognál beszélhetünk modról) a történet és a küldetések is mások lesznek vagy "csak" a pályák fognak változni?

A fekete színt akkor használom a postjaimban ha épp off-olok, tehát semmi hátsó dolog nincs mögötte :)
 
Ahogy nézegettem,nekem a pályák is másnak tünnek,meg mintha lennének benne a fényképek alapján legalábbis új részek,új pályaszakaszok is.
Ebből már-csak úgy kauzatíve-az következik,hogy történet is meg fog változni.Szerintem....
Nagyon okos elgondolásnak tartom,hogy egy sztorit több aspektusból is,de akár több idősíkból is meg lehessen közelíteni./Lásd: Half Life egységcsomag../
Egyet remélek azért,hogy a gépigény-ó kegyelmezz nekünk hardverek ura!-szóval a gépigény nem felefelé emelkedik,hanem egy helyben megáll.
Mostanság nem nagyon vagyon vagyonom,főleg nem új vasat a tűzbe rakni,de gondolom ezzel még rajtam kívül sokan vagytok így. lol2
 
Köszi Jim!

Ha jól emlékszem akkor stancia még egyben volt. Itt is így lesz?
 
igen 2004-ben még egyben volt.. a mod-ban is feltehetőleg egyben lessz ( az előbbi linek a stancia alatt a 4. képen láthatod is ).

egyébként van offical forum is Dezodoréknak, érdemes nézegetni....
http://priboi-story.extra.hu/

(valaholva régebben töltöttem fel 1 packot kb 300 stalkeres képet: ezt is érdemes leszednetek aztán megnézegetni )

http://rapidshare.com/files/65781555/ga ... __300_.ace
 
Ha már itt a topic, megérdemel egy hosszú magyarázatot. Ugyanezt bemásoltam az első postba is, de itt is hagyom, hogy biztos mindenki lássa :)


Mi volt az Oblivion Lost?

Az volt a stalker régi neve, mielőtt átváltották stalker - oblivion lostra, majd később shadow of chernobyl-ra. A régi stalker teljesen más világ volt. Eleinte, amikor még csak oblivion lost volt, bolygók között időben utazva kellett a gonosz robotokat és szörnyeket irtani afféle serious sam köntösben, azték tájak, sivatagok, esőerdők, űr, mars... Nos ezt kb 1év után gyors el is felejtették, és átnevezték stalker - oblivion lost-ra. Ekkor jöttek rá, hogy ott ahol élnek az egy teljsen kiaknázatlan kincs játék piac terén, hiszen egy lezárt zóna, misztikus történettel, és tele félelemmel. Ideális helyszín egy horror-fps játék számára. 2003 végén már készen állt egy úgymond kész prototipus. Minden pálya kész volt, már csak az alife volt 1 kicsit butácska. Azzal szenvedtek több éven át. Eleinte a stalker egy szabad játék volt, mint ahogy azt mi már modokkal visszahoztuk, de még mindig nem olyan mint régen. Nem volt fő szál, nem volt fő sztorivonal. Egy horror-rpg játék volt, ahol a zónán belül bármerre mehetsz, és küldetéseket veszel fel, majd azokat teljesíted. Kicsit furán hangozhat, de a clear sky kb 70%-ban tükrözi a régi stalker koncepciót. SOkan nem szeretik, sokan igen. Persze nem is lehet semmit olyanra elkészíteni, hogy mindenkinek bejöjjön. Az alife is más volt. Nem voltak úgymond smart-terrainok, ahol a stalkerek éltek, legtöbbször tűz köré ülve. Minden stalker saját feladattal bírt akkor is, viszont azokat a helyi tréderektől vették fel. Például artifakt vadászat, szörny testrész keresés, bázis elpusztítás, vagy npc likvidálás, stb stb. Ez a végső stalkerbe úgy néz ki, hogy a smart-terrainban van pl 7 npc, és abból 1ik azt a küldetést kapja, hogy leül a tűzhöz. Másik járőrözik megadott útvonalon. Harmadik őrködik bizonyos helyen állva. Negyedik alszik majd eszik ... stb stb. A régi stalkerbe az npc-k mászkáltak a pályákon. Itt most le lett redukálva, szinte nincs mozgás. Az npc-k a jól megszokott táborjaikban tengődnek, illetve 1-2 task után triggerelve átlépnek 1 másikra. De minden fullosan scriptelt. Már amikor azt mondták hogy "non-scripted game" akkor is az volt, hiszen másképp nem tudták irányítani az npc-ket. Nagy fejetlenség dúlt 2004-5 táján, amikor is eldöntötték, hogy smart-terrain megoldás lesz (fentébb említettem) mivel az npc-k sokszor előbb értek el olyan helyekre, ahová az actor (játékos) -nak kellett volna, így a már beleerőszakolt sztorit elrontották sokszor.
A mi célunk nem ez az összevisszaség visszahozása, hanem főként grafikailag, és pálya ügyileg visszahozni a régi design-t. A régi pályák köztudottan szebbek voltak, azt hogy miért váltottak, senki nem tudja megmagyarázni. Viszont a végső produkt még ennek ellenére sem rosz!

Miért választottuk a remake-t?



Mindig is akartunk a régi stalkerrel játszani, abban az időben, amikor bejelentették, még sokan kicsik voltunk, és a stalker illúzióval nőttünk fel. Amikor 2002-ben megláttuk az első zónás képeket, már éreztük, hogy ez lesz az, amiért érdemes volt annó gépet vennünk.
Idők során a koncept megváltozott, a pályák is, teljesen átalakultak, de ennek ellenére még mindig jó dolgot kaptunk a kezünk közé. Egy figyelmes ember rájön gyorsan, hogy a kiadott stalker nem más, mint egy 2004-2007-ig végigszenvedett játék maradványa. Minden benne van abból az időszakból, csak fele kb használaton kívül.

Nem sokkal a megjelenés után, végigvittük párszor, és éreztük, hogy valami hiányzik. Elkezdtünk kutakodni, fórumokat nyitottunk, orosz és angol fórumokon is, majd végül szépen össze is állt a kép, hogy kb. mi hiányzik. Nem csak pályákról beszélünk, hanem elhagyatott benőtt falvakról is, ahová a növényzet megnehezítette a bejutást. Sajnos ezeknek az atmoszférikus helyszineknek menniük kellett, ugyanis az alife többször akadt be a sok giz-gaz-ba meg lim-lomba, mint kellene. Másik indok, nem tudták megoldani, hogy ha elbújsz, az npc ne lásson meg. Vagy épp ha az npc bújik el bokorban, ő gond nélkül kiszed téged, és te azt sem tudod honnan lő. Ezek persze nem mindig mondhatók hibáknak, de az amerikai THQ nem szeretett volna ilyen dolgokkal foglalkozni. Mondották, legyen a pálya szép, ugyanakkor egyszerű, hogy ne tévedjen el senki rajta. Így is lett, de nekünk ez szúrja a szemünket

Kb. rég meg akartuk ezt csinálni, de nem voltak bizonyos programok, toolok amikkel neki tudtunk volna kezdeni. Ugyanakkor elkezdtük a Priboi Story-t is, és azt sem akartuk félben hagyni. Lassan úgy néz ki, az álmaink valóra válnak...

Céljaink: a régi atmoszféra visszaállítása, a régi dizájnosabb pályák visszahozása. Ehhez szinte minden segítségünk meg van, és megszállottságunk is van bőven, hogy ne hagyjuk félbe a dolgokat. Miután a zóna vissza változik, már csak a sztorit kell átbuherálni ismét. Vissza szeretnénk hozni azt amikor az npc-k a tréderekhez jártak, eladni, vagy csak simán küldetést felvenni. Kevés npc lenne, sokkal kihaltabb lenne a zóna, és több csúnyaság leselkedne az ártatlan játékosra az éj leple alatt. Minden ami miatt sokan szerelmesek lettek ebbe a játékba az utóbbi 5-6 évben, azt megpróbáljuk visszahozni. Mint láttuk semmi sem lehetetlen, az elsők lettünk akik single player módba vissza tudtak csatolni saját készítésű pályát a játékhoz. Nem érezzük, hogy el lennénk késve, de mivel kevesen vagyunk, csak lassan haladunk.

A pálya terveink:
- dead city
- rostok factory
- tejles stancia
- swamp
- régi garbage
- generator
- yantar
- és talán darkscape
- kordon

Kordonon már dolgozik 1ik ismerősünk, hamarosan kész lesz, dead city-t nemsoká be tudjuk fejezni... és rostok factory már készen van. Januárban tudunk tovább lépni a többi pályára, és ha minden jól halad, nyáron már készen is lesznek, utána már csak a sztori lesz hátra.

további featurek:

- autókhoz benzin
- spedometer hud
- csomagtartó használat
- autókat ismét venni kell mint régen
- dinamikus fények ismét, a mozgó lámpák és projektorok visszakerülnek mint régen
- artifact merger

lámpák: http://www.youtube.com/watch?v=IOH59XoGMrw
jármúvek: http://www.youtube.com/watch?v=hVY03h1_Rrw
reflektorok: http://www.youtube.com/watch?v=TYE_frFW8uQ
kamerák: http://www.youtube.com/watch?v=kGsjOOdfSP4
régi kéz pozíció: http://www.youtube.com/watch?v=cEdG3RPAkKs
artifact merger: http://www.youtube.com/watch?v=FWOprnuE5P8
 
Szerintem az a baj az npc-kel hogy nem csinálnak semmit mert miylen jó lenne ha pl mennének irtani csapatosan stb pl mint a CS-be a háború csak nem lenne annyira kötött.

sok sikert hozzá és várjuk szeretettel. hmm
 
Sziasztok!

Elolvastam Dezo infóit az új modról,s én is nagyon várom már!
Azt meg lehetne oldani a játékban,hogy egyes fegyverekkel ütni-mármint az erre alakalmas fatusás gépkarabélyokra gondolok-,ököllel,esetleg ökölre húzott boxerrel arcokat szétverni,valamin lábbal rugni lehessen?Ezeken felül bekerülhetne e a Molotov-koktél a játékba?Az időzített bombák-afféle házilag barkácsolt jelleggel-és a gyalogsági taposó és botlódrótos aknák is jól jönnének bizonyos helyeken,mert ugye nem kellene artifactokat aktiválva véglegesen lezárni egy egy taktikailag fontos területet,pl. egy szűkebb átjárót,bejárati szektort.
Olyan lehetőségekre gondolok,mint a Duke Nukem, a RtCW,a CoD,MoH játékokban rendelkezésre álltak alternatív küzdési mód formájában.
Ezen dolgok véleményem szerint a Zóna posztapokaliptikus státuszához eléggé közel állnak,ráadásul az ottani küzdelem "aljas" mivoltához is illeszthetők volnának.
Azon is sokat töprengtem,az npc-k és a saját karakterünk miért nem tud hasaló pozícióból tüzet nyitni?Így mondjuk sokkal kisebb felületet tudnának/tudnánk mutatni az ellenségnek,növelve a túlélés amúgy elég gyenge esélyeit....
Vagy túl sokat és túl későn álmodozom?
 
időzített bombák megoldhatóak, sőt molotov koktél is, de animációk készítéséhez abszolute nem értek semmit, és kitanulni annak művészetét elvenné az értékes időt a pályatervezésből. mellesleg az engine nem kezel több animációt, ergó vmelyik helyére kéne betenni, nem lehetne rá külön gombot se mountolni...

a bombák, koktélok megoldhatóak, és tervben is voltak mindig, csak idő hiányában mindig elslisszoltuk őket :)
 
Kevés npc lenne, sokkal kihaltabb lenne a zóna, és több csúnyaság leselkedne az ártatlan játékosra az éj leple alatt.
Nos igen nekem ez volt a stalker. Sok sikert hozzá!
 
Jó depressziós és mogorva az erőművi szakasz,de ez így van rendjén,ott ne is süssön a Nap!
 
Naná!Legyen a zombibácsiknak és néniknek hol jól kipihenniök magokat!A zombimorzsikról nem is beszélve.És aki nem hiszi,az pedig-ha teheti-nézze meg sürgősen a "Fido" c. amerikai filmet.Garantáltan beürít a fehérneműjébe...
 
Ez nagyon jól hangzik! az autós rész egyszerűen lenyűgöző, a benzin, stb.. Csak győzzem kivárni :P
 
Állapot
Nincs nyitva további válaszokra.
Vissza
Top Alul