Nem eresztem bő lére a bevezetőt, a téma adott. Részemről a Cryengine2+Sandbox2ről (Crysis motor + sdk ) csinálnék egy kis összefoglalót. Szivesen látnék egy hasonlót az UT3ról,Xrayről, vagy egy két nyílt motorról.
Editor:
Tutorialok:
"Pár" mod/map:
Editor:
Leginkább a következő feature-öket emelném ki, amik a fejlesztést segítik:
WYSIWYP(What You See Is What You Play ): Mod teszteléséhez elég ctrl+g kombóval játékmódba váltani, , így on the fly tesztelhető bármi, nem kell elindítani külön a játékot hozzá. Debuggolásnál ez nagy segítség, illetve ha valamit módosítani szeretnénk a játékban, egy kattintással odébhúzható, állítható stb.
Magas szinten szkriptelhető szinte minden. Nem kell kézzel szkriptet írogatni, mert van hozzá egy editor( Flow graph editor) amivel össze lehet kattogni a küldetéseket, történéseket, AI viselkedést, amit utána persze kézzel is lehet szerkeszteni. A UI pedig flashben szkriptelhető, valamint lehet hozzá gyártani egyedi dll-eket is C++-ban ezeket egyelőre nem ismerem.
Alacsony szinten szerkeszthető geometria( sub object ): Nem kell vacakolni azzal, hogy pontosan méretre passzoljon a modell a megfelelő helyre, elég egy elnagyolt modellt készíteni, ami pontosan illeszkedik az adott pozícióba, és ezt utána lehet finomítani Max-ben vagy XSI-ben.
Tutorialok:
"Pár" mod/map:
+Resort: render gameplay víz fizika
+Strange Island: gameplay
+Photoreal Renderer2: render
+Niveus: render gameplay
+StarCry: gameplay melee fight
+Stargate: render1 render2
+Cold Mountain:gameplay
+Crysis Edge: gameplay
+Stronghold: render
+X32I: render
+Timeshift: gameplay
és végül
+Welcome to the Zone Render (sajnos ez mán halott)