Játékmotorok és fejlesztőeszközeik összehasonlítása

VinoBob

New Member
Csatlakozás
2008.09.06.
Üzenetek
1,256
Reakció pontszám
0
Nem eresztem bő lére a bevezetőt, a téma adott. Részemről a Cryengine2+Sandbox2ről (Crysis motor + sdk ) csinálnék egy kis összefoglalót. Szivesen látnék egy hasonlót az UT3ról,Xrayről, vagy egy két nyílt motorról.

Editor:

Leginkább a következő feature-öket emelném ki, amik a fejlesztést segítik:

WYSIWYP(What You See Is What You Play ): Mod teszteléséhez elég ctrl+g kombóval játékmódba váltani, , így on the fly tesztelhető bármi, nem kell elindítani külön a játékot hozzá. Debuggolásnál ez nagy segítség, illetve ha valamit módosítani szeretnénk a játékban, egy kattintással odébhúzható, állítható stb.

Magas szinten szkriptelhető szinte minden. Nem kell kézzel szkriptet írogatni, mert van hozzá egy editor( Flow graph editor) amivel össze lehet kattogni a küldetéseket, történéseket, AI viselkedést, amit utána persze kézzel is lehet szerkeszteni. A UI pedig flashben szkriptelhető, valamint lehet hozzá gyártani egyedi dll-eket is C++-ban ezeket egyelőre nem ismerem.

Alacsony szinten szerkeszthető geometria( sub object ): Nem kell vacakolni azzal, hogy pontosan méretre passzoljon a modell a megfelelő helyre, elég egy elnagyolt modellt készíteni, ami pontosan illeszkedik az adott pozícióba, és ezt utána lehet finomítani Max-ben vagy XSI-ben.

Tutorialok:


"Pár" mod/map:

+Resort: render gameplay víz fizika

+Strange Island: gameplay

+Photoreal Renderer2: render

+Niveus: render gameplay

+StarCry: gameplay melee fight

+Stargate: render1 render2

+Cold Mountain:gameplay

+Crysis Edge: gameplay

+Stronghold: render

+X32I: render

+Timeshift: gameplay

és végül

+Welcome to the Zone Render (sajnos ez mán halott :( )
 
Szóval most hogy már van saját terepe a témának, és nem más helyet offolunk széjjel magas lendülettel, egyébként szerintem nyugodtan meg lehet próbálkozni egy STALKER modifikációval Cryengine2-vel. Más kérdés, hogy ebbe hogyan lehet a kalandjáték elemeket implentálni.
Én nem venném el a kedvedet a dologtól semmiképpen, sőt azt mondom, ha úgy érze menne akkor vágj bele.
Bár hogy őszinte legyek, ha én értenék az ilyesmihez, inkább a Fallout 3-mal próbálkoznék, annak a képi világa is nagyjából megfelelne, jobban optimatizált a motorja is, abba "csak" lyasmit kellene belepréselni, mint a ballisztika, valós fegyversebzés, irányzék használata, fegyvermódosíthatóság, VATS marhaság kivétele, hitpoint rendszer átszabása meg ilyesmi.
 
Egy ismertető az X-Ray-ről, a stalker.hardwired.hu oldalról (ez még a az eredeti, SoC-ban lévő X-Ray-ről készült leírás, nem a CS-ben lévő továbbfejlesztett változatról):

X-RAY Engine

Mit nyújt az X-Ray?

Az X-Ray „játékmotor” az élvonalbeli DX9 trendeket követi; gyors, egyedi és sok szempontból más „motorokkal” össze nem vethető.

Képalkotás

- DX9 képalkotó eljárás csúcsminőségű Defferred Shading hatásokkal, aminek köszönhetően a motor egyszerre sok dinamikus fényforrás kezelését teszi lehetővé, az egyes felületek „anyagminőségének” figyelembevételével.
- Ultra élethű grafika, ami akár 1.000.000 poligon megjelenítésére is képes (a nem látszó részek leszámolása után!)
- Hatalmas (akár 4 km2 nagyságú) nyitott területek és aprólékosan kidolgozott belső terek.
- Dinamikus fények és árnyékok, megsemmisíthető fényforrások.
- Parallax / normal mapping.
- Pixel pontosságú megvilágítás.
- Lebegő pontos HDR, Shader Model 3.0
- Valós idejű nappal/éjszaka ciklus.
- Dinaminkus megvilágítás külső tereken (fényelnyelés, IBL, dinamikus nap és napárnyékok)
- Dinamikus időjárási elemek, mint eső, köd, szél, stb.
- Szélesvásznú megjelenítés támogatása.
- Sok postrender és postprocess képkorrekció
- Erőteljes FX rendszer.

Mesterséges Intelligencia

- Forradalmian új életszimulációs rendszer, ami a játékbeli teremtmény irányításáért felelős.
- Több mint 1000 Zóna teremtmény
- A játékiparban először alkalmatzott koncepció, ahol a játékos egy „élő” világba kerül, ahol nincsenek előre megírva az események és az ő cselekedeteitől függetlenül is bekövetkezhetnek események.
- Az „A-life” irányította NPC-k (nem játékos karakterek) teljes életszimulációja – feladatmegoldás, harc, pihenés, étkezés, alvás.
- „A-life” irányította szörnyek viselkedése: harc a stalkerekkel, más szörnyekkel, élelemszerzés, pihenés, alvás.
- Teljes „A-life” szint – csoportos harc, banda harc, szörny vonulások.
- Az „A-life” a játék része – végtelen számú küldetés – stalkerek kimentése, szökevények elfogása, táborok védelme, ellenséges táborok bevétele, szörny tanyák kiírtása, elrejtett készletek és kincsek felkutatása és még sok más…
- Az NPC-k bejárják az egész Zónát, átmennek más pályákra, a játékos látómezejéből ki és be léphetnek.

NPC-k mesterséges intelligenciája

- Nem szkriptelt (előre megírott) AI – járőröznek, kulcs helyeket védik felügyelik a területet és pihennek.
- Az NPC-k hallanak és realisztikusan látnak, aminek köszönhetően a játékot több féle módon is teljesíthetjük.
- Változatos lehetőségek a játékbeli események rendezésére: rohamozás, lopakodás, mesterlövészkedés és ezek kombinációja.
- Az NPC-k terveznek céljaik elérése előtt („cél orientált cselekvés tervezés”), aminek köszönhetően rengeteg viselkedési mintát sikerült létrehozni.
- Harc: roham csetepaté, védekező harc, ellenség felkutatása, túlerőtől való menekülés, fedezékek közti bújócska, gránát észlelése, sebesült ellenfelek kivégzése és még sok más.

Fizika

- Az erőteljes fizikai motor – egy pályán belül - egyszerre több száz objektum fizikai viselkedését képes szimulálni.
- „Rongybaba”
- Megsemmisíthető tárgyak, lövedék ballisztika, csontváz alapú animáció.
- A fizika a játékmenet szerves része – szörny lebegés, valósághű lövedék és gránát ballisztika, robbanás keltette lökéshullámok, élethű lövedék áthatolás az egyes anyagokra és felületekre vonatkoztatva.

Hang

- Környezeti zajok
- 5.1-es térhangzás támogatása

Multiplayer

- Internetes vagy hálózatos játéklehetőség.
- Egyszerre akár 32 emberrel.
- Három játékmód: Death Match, Team Death Match, ereklye vadászat
- Valós fizika és lövedék ballisztika

Egyedi játékfícsörök

- nappal/éjszaka váltakozás jelentősen befolyásolja a taktikát, rang-rendszer, fegyver kiegészítők (hangtompító, távcső, gránátvető, stb.) alkalmazása, különféle lőszertípusok az egyes fegyverekhez, anomáliák, ereklyék.


fordította: pYura
forrás: stalker-game.com
 
VinoBob":8pjd7k9f mondta:
Nem eresztem bő lére a bevezetőt, a téma adott. Részemről a Cryengine2+Sandbox2ről (Crysis motor + sdk ) csinálnék egy kis összefoglalót. Szivesen látnék egy hasonlót az UT3ról,Xrayről, vagy egy két nyílt motorról.

Editor:

Leginkább a következő feature-öket emelném ki, amik a fejlesztést segítik:

WYSIWYP(What You See Is What You Play ): Mod teszteléséhez elég ctrl+g kombóval játékmódba váltani, , így on the fly tesztelhető bármi, nem kell elindítani külön a játékot hozzá. Debuggolásnál ez nagy segítség, illetve ha valamit módosítani szeretnénk a játékban, egy kattintással odébhúzható, állítható stb.

Magas szinten szkriptelhető szinte minden. Nem kell kézzel szkriptet írogatni, mert van hozzá egy editor( Flow graph editor) amivel össze lehet kattogni a küldetéseket, történéseket, AI viselkedést, amit utána persze kézzel is lehet szerkeszteni. A UI pedig flashben szkriptelhető, valamint lehet hozzá gyártani egyedi dll-eket is C++-ban ezeket egyelőre nem ismerem.

Alacsony szinten szerkeszthető geometria( sub object ): Nem kell vacakolni azzal, hogy pontosan méretre passzoljon a modell a megfelelő helyre, elég egy elnagyolt modellt készíteni, ami pontosan illeszkedik az adott pozícióba, és ezt utána lehet finomítani Max-ben vagy XSI-ben.

Tutorialok:


"Pár" mod/map:

+Resort: render gameplay víz fizika

+Strange Island: gameplay

+Photoreal Renderer2: render

+Niveus: render gameplay

+StarCry: gameplay melee fight

+Stargate: render1 render2

+Cold Mountain:gameplay

+Crysis Edge: gameplay

+Stronghold: render

+X32I: render

+Timeshift: gameplay

és végül

+Welcome to the Zone Render (sajnos ez mán halott :( )

tegnap én is feltettem az editor aztán raktam be pár járművet a pályákra , viszont tényeg egyszerűen használható :D
 
találtam egy képet, emígyen nézne ki a redforest crysisban

10591_screen_63ef76e0056281d3d3b501b7bbf98129.jpg


emígyen meg az elektromos anomália

7089_screen_d390e2056353838d14dbd352fe165bb3.jpg
 
ejj ez kicsit dúrva ? van redforest-ből publikus verzió ?
 
nem ez nem a red forest, hanem "csak így nézne ki", ha Cryengine2-őn futna. Ezek letölthető komponensek a sandboxhoz(effekt és növényzet), de kb 1 perc belerakni őket az editorba, utána meg már oda teszed ahova nem szégyenled.
 
nálam ez a best, bár ez annyira a stalkerhez nem illik. Iknkább valami kis tiroli jódlis gammához tundám elképzelni, de szerintem beszarás.

7762_screen_e6432680fa8bb273b29507fcca5c46b0.jpg
 
cordon ellehet ezzel az utolsoval kepzelni azis ien hegyesdombos. csak kene par kisebb nagyobb epulet meg tobb szaz radioaktiv roncs :D
 
VinoBob":tfmlfy3h mondta:
nálam ez a best, bár ez annyira a stalkerhez nem illik. Iknkább valami kis tiroli jódlis gammához tundám elképzelni, de szerintem beszarás.

7762_screen_e6432680fa8bb273b29507fcca5c46b0.jpg

igen ez is nagyon szép , cry engine-el le kellen modellezni magyarországot aztán az iskolában a gyerekeknek lenne honnan tanulni :D
 
Eszméletlen szépek ezek a képek és mitóta van olyan gépem, hogy a Crysis futott rajta jó grafikán, azóta tudom értékelni igazán :)
 
Tibi":3v0ikika mondta:
Az utolsó képnél először azt hittem amikor meg láttam, hogy egy fénykép, annyira valódinak tűnt. ááá taps1
Mi? Az életben mutattja hogy mennyi az életed? :lol:
 
Crysys-grafika már a legelsőnél is nagyon szépen mutatkozott meg.
 
Érdekes lenne a CryEngenie 2 , a Forstbide és az X-Ray mégtovább fejlesztett keveréke !
A GSC keze álltal !
Ha a következő S.T.A.L.K.E.R. ilyen lenne akkor már ténylegesen a világ legjobb játéka lenne .
Ez 100%.
 
Szerinted a GSC képes lenne elfuserálni az idáig legjobb játékát ?
Kötve hiszem !
Jó ötlet ez ! :D
Hidd el Tibi !
 
AM
00:00:00
Пн, 1 января
День
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
Vissza
Top Alul