Első benyomások

Sztem a nagyon férleeső helyeken nyugiban ott lehet hagyni cumókat, én két ilyen helyet használok (egyikbe pl. elhatároztam, hogy összegyűjtöm az összes fegyvert a játékból, már jó sok van, a felénél túl vok bőven és még egy sem hiányzik), de egyszer már egy forgalmas helyről tűntek el cuccaim.
 
Hja, ezért raktam olyan helyre, ahol nem találják meg, sőt, be sem tudnak menni :) Yantarban a doki labor hálójában lévő ládába raktam, oda még nem láttam NPC-t bemenni, Kurglov doki is csak a folyosón mászkál odabent, sosem megy aludni és ő nem is lopós fajta. Még a legelején eladtam neki egy meat chunk artifactot, még most is megvan neki, nem fog az csórni, ha meg igen, akkor felrobbantom a zöld ruhájával együtt :D
 
Tettem ma egy érdekes felfedezést: Brain scorcher kikapcsolása után ugye megindul boldog-boldogtalan az áhított kő felé, ezért úton útfélen szövetséges ill. semleges mukikkal lehet összefutni. Még a brainscorcher területén, a csontból rakott tüzeknél (először azt hittem csak hatáskeltés) összegyűlő barátok az általam odafele menet megölt hullákat RÁRAKJÁK a tűzre o.O
Ha megint sikerül elkapnom egyet ahogy vonszolja csinálok videót...
 
Nemtom ti hogy vagytok vele, de a Deus Ex akkoriban sem volt egy gépigény-rettenet, mégis az inventorijától menten lepetéztem.
Végtagsérülések, implantok többféle piásüvegek meg mindenféle upgrade mütyűrök tömkelegét foglalta magába az inventory rendszer.
Ezt hiányolom én a sztalkerből. Persze ami a Deus-nál pöccre megy az nem biztos hogy az xray-nél is fog.

A másik dolog amit nem értek az az "álmatlanság". (biztos megvolt rá az okuk efelől semmi kétség) Namost ha kivették ezt a funkcit, akkor a kajálást miért hagyták benne? Ez reálisabb lenne? Szerintem akkor már azt is passzra kellet volna vágni.
Ja és a lada. Én baromira vártam azt a felemelő pillanatot amikor gonosz vigyorral beülök a volán mögé és végigropogtatok egy falka vak kutyán. Utálom azokat kis dögöket. Hát nem ez lett. *elvonul a sarokba sírni*
A hangulata az baromira ott van. Komolyan mondom a Deus óta ilyet nem éreztem már jó régen. A pályák azok a legszebbek, legrészletesebbek amiket valaha láttam/játszottam.

Az ingame és endgame videók....műalkotások a maguk nemében. Egyszerűen csodálatosak. Végre egy játék ami mondani akar és tud is valamit és nem csak az üres, agyatlan techtrend csilivili szarság, ami mostanában a játékipart olyannyira jellemzi. Nálam azoktól rögtön röpül a róka.

A modellek mesteriek. Én rögtön skoda alá ugrom ha olyan testarányokat és anyagszerűtlenségeket látok mint pl a Morrowind-ben (nem oblivion!) a lábfej és az alkar rémületes aránytalansága..stb a textúrák csodásak. Nagyon nagyon részletesek. És itt megint kitérnék a videókra. Hűű... a legeslegszebb amit valaha láttam..művészeti szemszögből egy csúcsteljesítmény. Nagy sznob vagyok, de a videóban kirenderelt modelleknek a Louvre-ben volna a helyük. Szobrászati alkotások. Csak tudnak beszélni és mozogni. :)

A cirill betűs feliratok, a szocreál forma és képivilág nagyon ottvan. Ezt a half life nem igen tudta megközelíteni úgy mint a sztalker. A sztalkerek ukrán-oroszul beszélgetnek, ami nagyon színes és frissítő a sok angolnyelvű játék után, ahol az egyetlen "vadkeleti" motívum egy leninszobor és az orosz akcentussal - de hibátlan angol nyelven - beszélő gonosz npc-k akik kalossal lőnek a pléjerre.
(az orosz akcentussal de angolul beszélő sztalkerek néha borzalmas grammatikával beszélnek..ezen néha megcsikordulok, de nem baj, mert ez is ad a realizmushoz. Tehát nekem kuss.)

A játék mondanivalója az hihetetlenül elgondolkodtató. Komolyan rávilágít az illúzió fogalmára. Ez persze csak a végén mutatkozik meg, amikor már cseszheted ha az illúziókat követed.
Nekem a játék happy endje tetszett. az a nirvánai békés megnyugvás. Na az egy csodálatos pillanat.

A Stalker egy remekmű. Olyan üdítő, mint egy színes fagyispult egy pixelshéder 4-es sivatagban. Fantasztikus. Ukrán testvérkéinknek csak csodálattal adózhatunk ezért.


Bocs a szófosásért. :?
 
kick":11qgmlfj mondta:
A Monolith HQ Pripyatban van...
Igen, amit megtámadtá la Dutysokkal, az a Freedom bázis. Első nekifutásra én is úgy tettem, ahogy te, de másodszori végigjátszásnál már okosabb voltam és inkább kereskedtem velük, jobb cuccaik vannak sokkal. Egy működő BTR-t én is láttam, csak akkor találkozol vele, ha nem a szakrofág felé mész, hanem ellenkező irányba, simán ki kell kerülni, sőt, ha végig jó irányba mész, akkor nem is találkozol vele. Szvsz az RPG-t totál feleslegesen rakták a játékba, sztem csak azért, hogy ilyen is legyen. Én egyszer használtam, csak hogy kipróbáljam és lelőttem vele egy gránáttal két *cenzúra*, egy kézigránáttal jobbat produkálok néha, de olvastam itt a fórumon olyan elvetemültről, aki meg végigcipelte a fél játékon, az ilyen meg is érdemli, ha kifogy a normális fegyveréből a lőszer, mert ezt a 7 kilós szörnyet cipeli helyette + gránátok hozzá, amiből rohadt keveset lehet találni :D

A Monolith HQ-t vágom, hogy hol van mert a duty-s brigád mondja hogy ők itt megpihennek és balra a monolith előre az NPP :)
Azt a szart én is cipeltem egy ideig, majd megláttam egy 8-9 fős kutya csordát és gondoltam itt az idő használni a jó öreg RPG-t :) Szereztem is két kutyafarkat :)

Azonban a Cordon-t illetve a Garbagie-ot és a Dark Valley-t totál kivégeztem és bejártam. Viszont elkezdtek ismétlődni a dolgok :S Cordonba a 6 fős bandita őrjárat illetve az őrjáratozó katonák.Annyi változott, hogy a két épületet ahonann a flesheket kitessékeltem megszálta pár Loner. Garbage-nál se sok,eltűnt Bes aki átkerült Dark Valleybe ahol a disznó farmon rohad pár Loner társaságában. Na itt találtam meg a hangtompítós Mp5-öt ha érdekel valakit ! Néha a szokásos irányból szembejön pár bandita. A bandita ruha is megvan, a Cordon területén találtam mégpedig a Dark Valleyből való visszatérésem utáni pozicióban, tehát az alagútban. Sorry a leírásért fáradt vagyok :)

U.i : nekem is tetszenek a plakátok melyek a fegyverhasználatot vagy a metróba menekülést hirdetik, a csillagos vagy sarló kalapácsos kapuk,a matracok és a tűzrakások (bár nem tudom a szarkofágba ki a fene vitt be tüzifát) a gyártelepek pedig tényleg valósághűek. Mászkáltam párba itthon. Szombaton voltma egy elhagyatott laktanyában és azt kell modnanom hogy az eddigi játékokhoz képest a fejlesztők itt tényleg elmentek és megnézték hogy néz ki egy lerobbant "szocpol" épület! Ezt meg eddig nem nagyon adta vissza 1ik játék sem.
 
Crayon":ymmpbxgq mondta:
Tettem ma egy érdekes felfedezést: Brain scorcher kikapcsolása után ugye megindul boldog-boldogtalan az áhított kő felé, ezért úton útfélen szövetséges ill. semleges mukikkal lehet összefutni. Még a brainscorcher területén, a csontból rakott tüzeknél (először azt hittem csak hatáskeltés) összegyűlő barátok az általam odafele menet megölt hullákat RÁRAKJÁK a tűzre o.O
Ha megint sikerül elkapnom egyet ahogy vonszolja csinálok videót...

A Freedom-os bázissal szemben lévő kis Stalker táborhelyen láttam a hordóban lobogó tűzön egy Stalker hullát (hamarjában ki is fosztottam), elsőre azt hittem bug, de akkor úgy néz ki mégsem :)
 
Egyébként a legalapabb benyomásom a játékkal kapcsolatban; miért nincs az egész zónában egy szem nő sem ? 8) 8)
 
Én azt hallottam vhol, hogy voltak a zónában női STALKER-ek, csak hát a nagy sugárzás mutációkat eredményezett náluk... :-D
Véleményem szerint azért nincs nő a játékban, mert nem passzolna a marcona, gyilkos atmoszférába.
 
phoenikshun":1tktj7sc mondta:
Véleményem szerint azért nincs nő a játékban, mert nem passzolna a marcona, gyilkos atmoszférába.

Nekem is pont ez a véleményem. Ha pedig lennének, akkor az nagyon erőltetett lenne. Örülök hogy nem így döntöttek anno.

A női pléjer modell az csak a multipléjerekből hiányzik, egész egyszerűen azért mert ha én játszom, akkor azt nem mindenki tudja hova tenni.
az "a" variáció az hogy meg sem szólal és kilép a szerverről
a "b" variáció bátrabb, az követeli a mellméretem majd miután nagy nehezen felfogja hogy nem emiatt vagyok a szerveren, inkább lebuziz és lenyom egy sor kepszlokkos LOL-t aztán kilép. Vagy ledob engem, vagy én hagyom ott a kis hisztis n00b-ot.
 
(Úgy szeretnék már végre lényegi dolgokat ide írni, mert az azt jelenti, hogy megvan a game!)
A multiból való női karakter kihagyás tényleg elég gáz.
Amúgy meg minden tiszteletem a Tiéd Derwen. Sztem tisztelni kéne a női játékosokat, nem "alázni".
 
phoenikshun":27c70jtk mondta:
(Úgy szeretnék már végre lényegi dolgokat ide írni, mert az azt jelenti, hogy megvan a game!)
A multiból való női karakter kihagyás tényleg elég gáz.
Amúgy meg minden tiszteletem a Tiéd Derwen. Sztem tisztelni kéne a női játékosokat, nem "alázni".

Nem csak a női játékosokat kéne tisztelni hanem egymást is. És néhol a netikett bizony hiányzik. (van amikor én rakom ki fajtársaimat a szerverről mer csak campingelnek vagy annyira elkurvulnak hogy az már fáj.) Nem arról van szó, hogy barokkos mondatfüzéreket intézzünk egymáshoz. Hanem az alap, a minimum jólneveltség.
 
kick":397851mx mondta:
Hja, ezért raktam olyan helyre, ahol nem találják meg, sőt, be sem tudnak menni :) Yantarban a doki labor hálójában lévő ládába raktam, oda még nem láttam NPC-t bemenni, Kurglov doki is csak a folyosón mászkál odabent, sosem megy aludni és ő nem is lopós fajta. Még a legelején eladtam neki egy meat chunk artifactot, még most is megvan neki, nem fog az csórni, ha meg igen, akkor felrobbantom a zöld ruhájával együtt :D

Üdv!

Csak egy tipp: én a cumóimat két helyen tárolom: a Garbage -ben található bal oldali roncstelep portásfülkéjében van egy stash, valamint a BAR-ban található ládában, ami a kocsma közepén áll...még egyikből sem tünt el semmi, pedig 6-8000 rúbeles spéci cuccok + az apró!

És most pedig némi kritika, a tapasztalataimra építve, és némi fikázódás a játékról (persze csak az ilyen is lehetett volna keretben, mert alapból sztem K*rva jóóóó):

1. Elkezdték az életfunkciók feszegetését, de félbemaradt a dolog. Nem kell, hogy életszimulátor legyen (arra ott a Sims J), de valamit vagy csináljanak, vagy ne: az evés benne maradt, de minek semmi következmény, a fáradtság is inkább olyan jelzésértékű…ezen kívül semmi. Akkor minek váltakoznak a napszakok, amik mellesleg igazából nem is váltakoznak, mert ugyanolyan világos van éjszaka is. Legfeljebb annyiból jó, hogy a sok fejlámpás lemminget könnyebb leszedni (ami mellesleg átlátszik a falon…apró bug)

2. Van pénz, de minek, nincs ellentételezése.

3. Bedigitalizálták a zónát, de korlátozták a játékteret, megjegyzem a legbarbárabb módon: mégy kifelé a pályáról és eléred a „húdefertőzöttigenrádióaktív” területet, ahol is kékháttér fogad, ha mégis tovább mégy…király megoldás, csak kicsit illúzióromboló.

4. NINCSENEK JÁRMŰVEK! Miért? Baro végigkutyagolni a fél zónát egy jutalomért (ami mellesleg tízből kilencszer gagyi), vagy hogy vegyek némi lőszert, mert hát azzal is lehet csóri stalkert szívatni, hogy: „bocsi haver, de ilyen skulót csak a kolléga árul úgy húsz perc sétára”…nagyon izgi végigmászni huszadszor ugyanazon az igen rövid úton ami már úgy néz ki mint egy hullaszőnyeg.

5. Nincsenek kütyük! Még a bétában volt életdetektor+ anomáliadetektor, meg még valami hasznos kütty. Persze mindez már adott, csak épen ezzel az anomáliákat is lebutították. Inkább csak idegesítővé váltak, mert egy kilóméterről lehet látni, hogy ott vibrálnak….semmi csapdaértékük nincs. A béta multispályáin még ütöttek….ezt is elbakták!

6. Nincsenek csajok! :( Hatalmas hiányosság!!! Mi ez valami buzikommuna!?

7. Nincsenek állatok! Csak disznóval meg kutyával találkoztam, meg valami seggberúgott gólyalábú zsákkal, aminek van vagy 30 szeme :)

8. Nincsenek használati tárgyak! Láttatok egyetlen tányért, kukát, valamit?

9. Nincs használható nehézfegyverzet! Ez, amolyan szovjethadsereg light!

10. Az NJK-k szókincse csekély!

11. Az időjárás kimerül a szélben és az esőben! Tanulmányaim szerint az ilyen radioaktív területeken némileg szélsőségesebb az idő (napfény, jég, köd, esetenként hó..stb.)

12. Bughalmok, pl.: a PDA-ban nem lehet követni mit olvastál már és mit nem (először jelöli, aztán mikor belépsz újra akkor…csak vakarod a fejed!). A lökött ruszkiknak a „cellar” nem a pince, hanem a padlás. A pumpálós sörétest nem lehet csak az inventoriban kitárazni. Kulcsszereplők is meghalhatnak (4 küldit buktam be úgy, hogy vissza kellet volna menni behajtani a Garbage-be a díjat, erre valami gyökér kinyírta a főmukit J). Fals küldik: odamész jól felvennéd, de üres a stash. Az összekombinált fegyvereket miért nem lehet szétszedni?! Idióta módon újrateremtett ellenfelek! Stb…..

Lehet dobni a rohatd zöldségeket!!! :twisted:
 
Senki nem fog rohadt zöldséggel dobálni, nem muszály húdenagyon alányalni a játéknak csakazért,mert ez egy Fan fórum.
Vannak hiányosságok, de azért pár dolgot hadd világítsak meg: (hátha ettől megváltozik a véleményed kissé)
1. Ebben valóban igazad van, inkább lett zavaró minsem életszerű
2.a Patch-ekkel ezt igyekeznek korrigálni (többminden lesz kapható)
3. Undorító dolog, de minden mapnak megvanank a korlátai. Amúgy ha a már a fórumon említett bug-nál kimászol a pályából elég sokáig kell kutyagolni, hogy elérj a világ szélére szóval ki van dolgozva eléggé...
4. Azért, mert játékélményromboló lenne: gondolj bele: Ha van autód sokkal hamarabb átmész egy helyszínen és töltőképernyőtől töltőképernyőig furikázol. Másrészt autós szemszögből igenis sok az akadály meg az anomália, viszont ha kopárabb lenee akkor meg gyalog unnád el magad hamar.
5. Ez engem személy szerint nem zavart, de ízlések...
6. Ez egy csúnya dolog, már próbálták arrébb boncolgatni mi lehet az oka...
7.Van röfi 3 féle kutya, motkány (igen az a kis nagyfülű izé akinek amúgy köze nincs az ice-age hez csak az jutott róla eszembe) meg varjak.
8. Igen láttunk. Cordon,Bar,Army Warehouse. Csak azokba a szobákba ahol nincs fegyver meg muníció nem igen jár senki. Apropó a hűtőszekrényeket is lehet nyitogatni és némeikben kaja is szokott lenni.
9. sajnos...
10. Nem tudok ukránul, de valszeg.
11. Vihar, villámokkal?
12. Na ja. komlpex rendszernél előfordul :) Reménykedve várjuk a peccseket.


És nem védeni akarom a készítőket, se a játékot, csak arra próbáltam rávilágítani, hogy azért nem kell mindjárt savanyúcukorbaharapott szájízzel leülni jáccani :)
 
Crayon":204h4w9f mondta:
Senki nem fog rohadt zöldséggel dobálni, nem muszály húdenagyon alányalni a játéknak csakazért,mert ez egy Fan fórum.
Vannak hiányosságok, de azért pár dolgot hadd világítsak meg: (hátha ettől megváltozik a véleményed kissé)
1. Ebben valóban igazad van, inkább lett zavaró minsem életszerű
2.a Patch-ekkel ezt igyekeznek korrigálni (többminden lesz kapható)
3. Undorító dolog, de minden mapnak megvanank a korlátai. Amúgy ha a már a fórumon említett bug-nál kimászol a pályából elég sokáig kell kutyagolni, hogy elérj a világ szélére szóval ki van dolgozva eléggé...
4. Azért, mert játékélményromboló lenne: gondolj bele: Ha van autód sokkal hamarabb átmész egy helyszínen és töltőképernyőtől töltőképernyőig furikázol. Másrészt autós szemszögből igenis sok az akadály meg az anomália, viszont ha kopárabb lenee akkor meg gyalog unnád el magad hamar.
5. Ez engem személy szerint nem zavart, de ízlések...
6. Ez egy csúnya dolog, már próbálták arrébb boncolgatni mi lehet az oka...
7.Van röfi 3 féle kutya, motkány (igen az a kis nagyfülű izé akinek amúgy köze nincs az ice-age hez csak az jutott róla eszembe) meg varjak.
8. Igen láttunk. Cordon,Bar,Army Warehouse. Csak azokba a szobákba ahol nincs fegyver meg muníció nem igen jár senki. Apropó a hűtőszekrényeket is lehet nyitogatni és némeikben kaja is szokott lenni.
9. sajnos...
10. Nem tudok ukránul, de valszeg.
11. Vihar, villámokkal?
12. Na ja. komlpex rendszernél előfordul :) Reménykedve várjuk a peccseket.


És nem védeni akarom a készítőket, se a játékot, csak arra próbáltam rávilágítani, hogy azért nem kell mindjárt savanyúcukorbaharapott szájízzel leülni jáccani :)

Én is az általad leírtakban reménykedem. Plusz: hátha kijönnek majd olyan pacht -ok, add on -ok is amikkel lehet majd az eddig inaktív területeken kombózni, valamint tovább szinesíteni a világot!

Egyébként nem savanyú a szájízem, mert mint írtam attól még király a game, csak valahogy az évek alatt idealizáltam magamban és ezért a kritikus szemüveg :)

Jó cserkészést!
 
egyetértek morthellel, plussz itt van még néhány dolog:

sztem egyáltalán nem azt kaptuk amit ígértek, de sztem is jó a játék ettől függetlenül.

a terület egyáltalán nem nagy, nem összefüggő, az A-life kimerül abban hogy random dolgokat csinálnak az npc-k-lények, mindenféle értelem nélkül (a kutyák 3 méterrel arrébbrángatnak egy hullát, az npck a legnagyobb tűzharc közepén leülnek a tűz köré gitározni, stb... ), jameg hogy random elhelyez csapatokat a zónában.

a lopakodás annyiból áll, hogy ha futsz, akkor észrevesznek, ha nem akkor nem, ill ha előttük vagy észrevesznek, ha mögöttük akkor nem.

speciális küldik, factionökhöz-csatlakozás, satöbbi, ezek szintén totál kidolgozuatlanok. alapból friendlyk (neutralok) a lonerek, duty, meg a freedom. de nem tom ha joinolsz pl a freedomhoz akkor első küldi hogy végigírtod a bar-t, hogy átjuthass a kinnti területekhez? banditákhoz, monolithhoz, mercenarykhoz nem lehet castlakozni, alapból enemyk, tudtommal nem lehet változtatni ezen.

militaryval meg nem jó viszonyt kell ápolni, hanem van egy hely ahol fizethetsz nekik, mindenhol máshol lőnek rád.

meg egy csomó dolgot nem fejeztek be, nem dolgoztak ki, nem raktak bele. a játék maga jó, de nem szeretem ha hazudoznak nekem.

jaigen a játék meg full egy szálon fut, linear. két kezemen meg tudom számolni hány "pályája" van. (ha nem számolom bele a földalatti részeket)

meg a bar-ban pl egyenesen nevetséges az npck szókincse. "if only someone help me", meg "hey, stalker i've got information you might need", "heeey, marked one!", "how did i managed that?", és folyamatosan ezt nyomják. ez szánalmas. ennél már csak a professzor szánalmasabb, emrt ő egy dolgot hajtogat: "helo, hello..." assszem.

ettől függetlenül tetszik, de sokkal jobb is lehetett volna, meghát nem
esik jól hogy nem mondtak igazat, elferdítették a valóságot.
az hogy behirdették, hogy 8 féle befejezés van szintén elég pofátlan. ilyen alapon lehetett volna 32 befejezés is, az első akkor jön be ha <300 rubeled avn a második ha 300< és <800 a harmadik ha 800< és <4000 :P

de a harci AI előtt le a kalappal
 
Na, megvolt az X18 lab is Dark Valleyban:
Azt hittem hogy több snork lesz, de csak kettővel találkoztam, meg egy bloodsuckerrel és két pseudo giant-tal (meg egy csomó poltergeisttel a föld alatt :D ). Találtam egy Monolith suitot, picivel jobb, szóval inkább leváltottam a stalker suitot eljen . Amikor már csak ki kellett volna jönni a laborból, miután felszedtem a dokumentumokat, negyedórába tartott rájönnöm, hogy ki kell nyírni azt a mászkáló valamit :D . Azt hittem anomális... Amúgy 50 kg felett is van élet, úgy mentem vissza a bárba :D . Szóval jó volt és nem volt beszaratós annyira, mint ahogy páran mondták.
 
Vissza
Top Alul