a dx10nek pont az a lényege, hogy jobb minőségű( szebb ) képet állít elő gyorsabban, bár ez bizonyos esetekben csak a dx10.1re igaz . dx10 semmiképpen nincs Xp alatt, se unlockerrel, se hackel se semmivel, így amit láttál az dx9es shader. Igaz a képek nem azért ilyenek, mert dx9be is eléggl ott van a motor(alább van dx9 vs dx10 videó
Watch in HD 
), hanem mert ilyenre van állítva a TOD. A TOD-ot igazából csak videón lehet jól bemutatni, mert függ sokmindentől, és dinamikusan változik, pl hogy milyen a köd, milyen a sunshaft, milyenek az árnyékok, kontraszt stb, így pl a halvány sunshaft effekt lehet attól is mert épp árnyékban van a fa, vagy felhős az ég stb...
a sunshaft lehet pl ilyen is
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/hmLzNbPXMDg&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/hmLzNbPXMDg&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
vagy ilyen
<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Pv9JwUkZr68&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Pv9JwUkZr68&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
TODtól függően. Lehetne CS-os god rays hez hasonló sunshaftot is csinálni ToD állítgatással telesen egyszerűen, de nekem pl az egyetalán nem tűnik realisztikusnak( ráadásul bődületesen lassú) , inkább rajzfilmbe illő, a Crysisnál meg arra építettek, hogy legyen minél élethűbb. Rengeteg fajta ToD létezik, van egy csomó letölthető is, így mindeki olyannal játszik ami neki szimpatikus, vannak egészen "érdekesen" kinézők is:
<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/V5mhB_5ABeE&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/V5mhB_5ABeE&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
Én két dolgot emelnék ki cryengine2vel kapcsolatban
soft shadows
<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/TFAezvJN6KE&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/TFAezvJN6KE&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
fizika
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/vHDXzXVlR9I&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/vHDXzXVlR9I&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>