Sziasztok!
Már régóta motoszkál bennem a terv, hogy csináljak egy Stalker portot CE2-re. A stalker a kedvenc játékom, tehcnológiailag pedig a Crysis-t csípem leginkább. Kicsit olyannak tűnik nekem ez a két játék, mintha egymás tükörképei lennének, mert ahol az egyiknek hiányosságai vannak, ott a másik iszonyatosan jó. Ezért nem is kellett sokat gondolkodnom, jött magától az ötlet. Ami miatt mégsem vágtam bele, az leginkább az volt, hogy nem gondoltam, hogy a GSC hozzájárulna a dologhoz, így nem kaphatott volna igazi publicitást, másrészről meg tisztelem őket annyira, hogy ha nem járulnak hozzá, akkor nem forszírozom a dolgot. Viszont pár hete belebotlottam egy oldalba, ahol azt írták, hogy lehet portolni a stalkert, abban az esetben, ha nem üzleti haszonszerzés céljából teszik. Írtam a GSC-nek a róla, és megerősítették, tehát gyakrolatilag zöld utat kapott a dolog.
Maga a projekt elég merész vállakozás lenne, mivel rengeteg munkát és tapasztalatot igényel. Belevághatnék egyedül is
, aztán ahogy nő az érdeklődés a dolog iránt nyilván csatlakoznának egyre többen, viszont ez számomra elég kockázatos, nincs annyi idő/energiám, hogy több hónapnyi vagy esetleg évnyi munkát kidobjak a semmibe. Ezért mielőtt belevágnék a dologba úgy gondoltam csinálok egy felmérést, hogy kit mennyire érdekelne a dolog, így sokkal jobban átlátható, hogy mennyire megvalósítható az elképzelés. Természetesen olyan emberkékre gondoltam, akik tevékeny szerepet vállalnának a projektben.
Miről is lenne tehát pontosan szó:
- Alapvetően a cucc egy Crysis mod lenne, ami javarészt stalkerből rippelt assetekkel készülne. Ennél viszont egy kicsit többről is szólna, azon túl, hogy a stalker alá kerülne a cryengine 2, fő irányvonalként szerepelne az, hogy a két játék előnyös tulajdonságait egysüljenek, a hátrányaikat maguk mögött hagyva. Ez vonatkozhat bármire, a lényeg, ha felmerül egy probléma, akkor a lehető legjobb megoldást kell rá alkalmazni. Teszem azt ha van valami, ami mondjuk ront a használhatóságon a stalkerben, viszont jó megoldás van rá a crysisban, akkor ezt kell beemelni a játékba, vagy lehet akár új ötlettel is előrukkolni, ha az összeségében jobb. Vagyis nem kell minden áron a stalkert egy az egyben lemásolni.
- A stalker pályáinak újratervezése a valós környezethez való illesztéssel. Cél az, hogy a valódi helyszínekre minél jobban hasonlító mapokra épüljön a játék. A stalker pályái igazából közelebb vannak egy fickióhoz mint a valósághoz, ennek a csorbának a kiköszbölését tűztem ki célul. Valós magasságmező, a helyszínek, tereptárgyak, utak, folyók valódi térképnek megfelelő elrendezése kialakítása, a növényzet, állatvilág modellezése stb. Ennek némileg ellentmondó köetelmény, hogy valamennyire azért emlékeztesse a játékost a stalker pályáira, tehát a végső cél a dizájn olyasféle kialakítása, ami megtalálja az egyensúlyt a valós környezet modellezése és a játszhatóság közt.
- Nagy méretű, sandbox típusú pályák. Leginkább azt szeretem a stalkerben, hogy nincs megkötve a játékos keze, nincs határok közé szorítva, és nincs számára kijelölt út, amin végig kell vánszorognia, és várnia a parancsot, mikor mehet tovább. Sajnos ezt a játékmenetet pályákon átívelve elég nehéz, sőt majdnem lehetetlen megtartani, viszont a pályák méretének növelésével nagyobb teret lehet adni a játékosnak, hogy továbbra is szabadnak érezhesse magát.
- Ezeken kívül van még egy ütős sztorim a játékhoz, ami a Shadow of Chernobylra épül.
Egyelőre nem tervezek mod csapatot alapítani, csak felmérem a terepet, hogy pontosan kiket érdekelne a dolog. Ha netán mégis összejönne a minimális létszámú( összesn hét fős ) csapat, először egy alap funkcionlaitással rendelkező, demo jellegű mod elkészítése lenne a cél. Nem kell igazából sok pálya, egészen pontosan egy kis méretű elég, tehát nem kifejezetten a level designon lenne a hangsúly, hanem inkább hogy azokat az alap featureöket, amtől a stalker stalker átemeljük a crysisba. Legyenek dialógok, lehessen beszélgetni az emberekkel, legyen inventory, stalkerhez hasonló karater attribútumok mint pl az éhség, kimerültség, sugárfertőzöttség, valamint a szörnyek és a zombik AI szkriptjei. Ha ez megvan, akkor erre már lehet egy demo pályát építeni, amit meg lehet mutatni a nagyérdeműnek. Erre azért van szükség, mert hét ember kevés ahhoz, hogy egy ekkora projektet végigvigyen ilyen keretek között, legalábbis ha még ebben az évezredben fel szeretnének mutatni valami kézzel foghatót. Viszont amíg nincs háttere a dolognak, addig nagyon keveseket fog érdekelni.
Tisztában vagyok vele, hogy vannak már hasonló projektek, a legtöbbel ( akik válaszoltak ) már régebben felvettem a kapcsolatot. Azt szerettem volna elérni, hogy fogjanak össze és mert akkor sokkal nagyobb az esélye, hogy kikerekedjen a dologból valami, de ez sajnos nem jött össze. Egyrészt nem tűntek túlságosan se határozottnak, se komoly hozzáállásúnak, másrészről egy kicsit sem voltak kompomisszumkészek. Valószínűleg sajnos mindegyik projekt el fog halni , voltak/vannak olyanok, amik már elhaltak, illetve újraéledtek. Nekem nincs elfecsérelni való időm, és mások idejét sem szeretném rabolni, ezért csak akkor indítom el a dolgot, amikor már 90-95% az esélye, hogy tényleg lenne is belőle valami. Ezért próbálok először körülnézni egy kicsit a világban, és megtalálni azokat az embereket, akiket érdekelhet a téma, és közülük a legalkalmasabbnak tűnöket megbízni feladatokkal. Alapjában véve nem a technikai képességek,skillek számítanak, mert ezeket idővel meg lehet szerzni, sokkal inkább az, hogy az illető legyen csapatember, kitartó, tanulékony,legyen szabadideje, ha lehet akkor beszéljen angolul, na és persze legyen némi affinitással megáldva abban amit csinál. Hét területre osztottam a projektet, az induláshoz ezekre kellene egy-egy ember:
- coder ( action script, lua, c++ )
- texture artist
- 3D artist
- music/sound artist
- animator
- Xray SDK specialista
- SB2 specialista( no ez lenne "szerény" ;D személyem )
Nem kell nagyon pro dolgokra gondolni, elvégre ez mégis csak egy játék mod, viszont elbagatelizálni sem lehet a munka mennyiségét és minőségét. Ha valaki kezdő, vagy kevésbé ért a dolgokhoz nem baj, a lényeg, hogy örömét lelje abban amit csinál, a többi majd úgyis jön magától. Hiába profi valaki, ha utálja azt amivel foglakozik, megette a fene az egészet. Tehát ha valaki teljesen járatlan a témában, de érez magában elég ambíciót, az is nyugodtan jelezze, hogy érdekli a dolog. Az ezer mérföldes utazás is egyetlen lépéssel kezdődik...
Ezen kívül ha valakinek van ötelte, amivel úgy gondolja, hogy hozzájárulna a projekthez, legyen az bármi, egy egyszerű grafika, vagy egy weboldal, vagy valami javaslat, hogy mi az amit bele kéne tenni, vagy mi az amit nem kéne beletenni, nyugodtan jelezheti, beszállhat stb, semmi jónak nem vagyok az elrontója
Mindent összegezve tehát arra lennék kiváncsi, hogy hányan lennének, akik részt vállalnának a dologban, és pontosan mivel tudnának lendíteni a projekten? A válaszokat ide írjátok légyszives!
Köszi!
Már régóta motoszkál bennem a terv, hogy csináljak egy Stalker portot CE2-re. A stalker a kedvenc játékom, tehcnológiailag pedig a Crysis-t csípem leginkább. Kicsit olyannak tűnik nekem ez a két játék, mintha egymás tükörképei lennének, mert ahol az egyiknek hiányosságai vannak, ott a másik iszonyatosan jó. Ezért nem is kellett sokat gondolkodnom, jött magától az ötlet. Ami miatt mégsem vágtam bele, az leginkább az volt, hogy nem gondoltam, hogy a GSC hozzájárulna a dologhoz, így nem kaphatott volna igazi publicitást, másrészről meg tisztelem őket annyira, hogy ha nem járulnak hozzá, akkor nem forszírozom a dolgot. Viszont pár hete belebotlottam egy oldalba, ahol azt írták, hogy lehet portolni a stalkert, abban az esetben, ha nem üzleti haszonszerzés céljából teszik. Írtam a GSC-nek a róla, és megerősítették, tehát gyakrolatilag zöld utat kapott a dolog.
Maga a projekt elég merész vállakozás lenne, mivel rengeteg munkát és tapasztalatot igényel. Belevághatnék egyedül is
Miről is lenne tehát pontosan szó:
- Alapvetően a cucc egy Crysis mod lenne, ami javarészt stalkerből rippelt assetekkel készülne. Ennél viszont egy kicsit többről is szólna, azon túl, hogy a stalker alá kerülne a cryengine 2, fő irányvonalként szerepelne az, hogy a két játék előnyös tulajdonságait egysüljenek, a hátrányaikat maguk mögött hagyva. Ez vonatkozhat bármire, a lényeg, ha felmerül egy probléma, akkor a lehető legjobb megoldást kell rá alkalmazni. Teszem azt ha van valami, ami mondjuk ront a használhatóságon a stalkerben, viszont jó megoldás van rá a crysisban, akkor ezt kell beemelni a játékba, vagy lehet akár új ötlettel is előrukkolni, ha az összeségében jobb. Vagyis nem kell minden áron a stalkert egy az egyben lemásolni.
- A stalker pályáinak újratervezése a valós környezethez való illesztéssel. Cél az, hogy a valódi helyszínekre minél jobban hasonlító mapokra épüljön a játék. A stalker pályái igazából közelebb vannak egy fickióhoz mint a valósághoz, ennek a csorbának a kiköszbölését tűztem ki célul. Valós magasságmező, a helyszínek, tereptárgyak, utak, folyók valódi térképnek megfelelő elrendezése kialakítása, a növényzet, állatvilág modellezése stb. Ennek némileg ellentmondó köetelmény, hogy valamennyire azért emlékeztesse a játékost a stalker pályáira, tehát a végső cél a dizájn olyasféle kialakítása, ami megtalálja az egyensúlyt a valós környezet modellezése és a játszhatóság közt.
- Nagy méretű, sandbox típusú pályák. Leginkább azt szeretem a stalkerben, hogy nincs megkötve a játékos keze, nincs határok közé szorítva, és nincs számára kijelölt út, amin végig kell vánszorognia, és várnia a parancsot, mikor mehet tovább. Sajnos ezt a játékmenetet pályákon átívelve elég nehéz, sőt majdnem lehetetlen megtartani, viszont a pályák méretének növelésével nagyobb teret lehet adni a játékosnak, hogy továbbra is szabadnak érezhesse magát.
- Ezeken kívül van még egy ütős sztorim a játékhoz, ami a Shadow of Chernobylra épül.
Egyelőre nem tervezek mod csapatot alapítani, csak felmérem a terepet, hogy pontosan kiket érdekelne a dolog. Ha netán mégis összejönne a minimális létszámú( összesn hét fős ) csapat, először egy alap funkcionlaitással rendelkező, demo jellegű mod elkészítése lenne a cél. Nem kell igazából sok pálya, egészen pontosan egy kis méretű elég, tehát nem kifejezetten a level designon lenne a hangsúly, hanem inkább hogy azokat az alap featureöket, amtől a stalker stalker átemeljük a crysisba. Legyenek dialógok, lehessen beszélgetni az emberekkel, legyen inventory, stalkerhez hasonló karater attribútumok mint pl az éhség, kimerültség, sugárfertőzöttség, valamint a szörnyek és a zombik AI szkriptjei. Ha ez megvan, akkor erre már lehet egy demo pályát építeni, amit meg lehet mutatni a nagyérdeműnek. Erre azért van szükség, mert hét ember kevés ahhoz, hogy egy ekkora projektet végigvigyen ilyen keretek között, legalábbis ha még ebben az évezredben fel szeretnének mutatni valami kézzel foghatót. Viszont amíg nincs háttere a dolognak, addig nagyon keveseket fog érdekelni.
Tisztában vagyok vele, hogy vannak már hasonló projektek, a legtöbbel ( akik válaszoltak ) már régebben felvettem a kapcsolatot. Azt szerettem volna elérni, hogy fogjanak össze és mert akkor sokkal nagyobb az esélye, hogy kikerekedjen a dologból valami, de ez sajnos nem jött össze. Egyrészt nem tűntek túlságosan se határozottnak, se komoly hozzáállásúnak, másrészről egy kicsit sem voltak kompomisszumkészek. Valószínűleg sajnos mindegyik projekt el fog halni , voltak/vannak olyanok, amik már elhaltak, illetve újraéledtek. Nekem nincs elfecsérelni való időm, és mások idejét sem szeretném rabolni, ezért csak akkor indítom el a dolgot, amikor már 90-95% az esélye, hogy tényleg lenne is belőle valami. Ezért próbálok először körülnézni egy kicsit a világban, és megtalálni azokat az embereket, akiket érdekelhet a téma, és közülük a legalkalmasabbnak tűnöket megbízni feladatokkal. Alapjában véve nem a technikai képességek,skillek számítanak, mert ezeket idővel meg lehet szerzni, sokkal inkább az, hogy az illető legyen csapatember, kitartó, tanulékony,legyen szabadideje, ha lehet akkor beszéljen angolul, na és persze legyen némi affinitással megáldva abban amit csinál. Hét területre osztottam a projektet, az induláshoz ezekre kellene egy-egy ember:
- coder ( action script, lua, c++ )
- texture artist
- 3D artist
- music/sound artist
- animator
- Xray SDK specialista
- SB2 specialista( no ez lenne "szerény" ;D személyem )
Nem kell nagyon pro dolgokra gondolni, elvégre ez mégis csak egy játék mod, viszont elbagatelizálni sem lehet a munka mennyiségét és minőségét. Ha valaki kezdő, vagy kevésbé ért a dolgokhoz nem baj, a lényeg, hogy örömét lelje abban amit csinál, a többi majd úgyis jön magától. Hiába profi valaki, ha utálja azt amivel foglakozik, megette a fene az egészet. Tehát ha valaki teljesen járatlan a témában, de érez magában elég ambíciót, az is nyugodtan jelezze, hogy érdekli a dolog. Az ezer mérföldes utazás is egyetlen lépéssel kezdődik...
Ezen kívül ha valakinek van ötelte, amivel úgy gondolja, hogy hozzájárulna a projekthez, legyen az bármi, egy egyszerű grafika, vagy egy weboldal, vagy valami javaslat, hogy mi az amit bele kéne tenni, vagy mi az amit nem kéne beletenni, nyugodtan jelezheti, beszállhat stb, semmi jónak nem vagyok az elrontója
Mindent összegezve tehát arra lennék kiváncsi, hogy hányan lennének, akik részt vállalnának a dologban, és pontosan mivel tudnának lendíteni a projekten? A válaszokat ide írjátok légyszives!
Köszi!