Max Payne sorozat

vosztrikov

New Member
Csatlakozás
2008.11.17.
Üzenetek
564
Reakció pontszám
0
Hely
Szombathely
MAX PAYNE
screen04.jpg

A Max Payne egy harmadik személyű, külső nézetes videojáték, amelyet a finn Remedy Entertainment fejlesztett, valamint a 3D Realms cég producerkedett és a Gathering of Developers adta ki a játékot, 2001 júliusában. Később átportolták Playstation 2 és Xbox konzolokra, ezeket a konverziókat a Rockstar Games készítette el. A Macintosh port 2002-re készült el, a MacSoft publicitálta az Egyesült Államokban, a Feral Interactive pedig világszerte. Ezenkívül egy Dreamcast konverzió is készült, de ezt később törölték, mivel a konzolt már nem gyártották tovább.
A játék folytatása a Max Payne 2: The Fall of Max Payne címet kapta és 2003-ban jelent meg. 2008 áprilisára a Max Payne franchise-ból összesen 7 millió példányt adtak el.

A sorozat egyik fontos eleme a lövöldözés. A játék során sokszor kell használnunk a Bullet Time-ot, hogy ellenfeleket tudjunk likvidálni. A pályák általában lineárisak, nem túlságosan bonyolultak. Mindazonáltal néhány szinten platformok segítségével kell továbbjutnunk, valamint egy pár logikai rejtvényt is meg kell fejtenünk. Lőszerrel gyakorlatilag állandóan ellátnak minket, de ezen kívül a megölt ellenfelektől is el lehet venni a lőszert.

A játék mesterséges intelligenciája nagyon függő szkriptelt események alapján működik. Így az ellenfelek fedezékek mögé bújnak, onnan pedig gránátokat hajigálnak. Így mikor újrajátszunk egy szintet, az ellenfelek pont ugyanoda mennek, mint az előző végigvitel során. A zsoldosok viszont (kémek fekete sí-álarcokban) félreugranak és gurulnak (vagy az Aesir Security Guards és a Killer Suits ellenfelek, akik verőemberek, bár öltönyt és napszemüveget viselnek).

A magasabb nehézségi szintek rendkívül izzasztóak: a "Dead on Arrival" szinten a játék 7-re korlátozza a játékos mentési lehetőségét, a "New York Minute"-on pedig egy kiadott idő alatt kell teljesíteni valamelyik szintet. Miután a játékos teljesítette a játékot "Dead on Arrival"-on, a "Final Battle" következik, ahol Max 20 Killer Suits-szal harcol, örök bullettime-al. Ezek után a játékos előtt megnyílik a főmenüben egy szoba, ahol meg lehet tekinteni a Remedy által készített képeket és vázlatokat, amiket a játék készítésekor fényképeztek New York városában.
A legmagasabb nehézségi szinten Max rendkívül sérülékeny és ha eltalálják 5 pisztolygolyóval meg is hal, valamint ugyanez történik 3 géppuskagolyó és 1 pontos vadászpuska találat után. A legtöbb ellenfél többet kibír. Sérülés esetén a játékos meg tudja gyógyítani Max-et, azzal, ha fájdalomcsillapítókat ad neki. Ezeket a pirulákat az ellenségektől lehet elvenni és a játékos szabja meg, mennyit ad belőle Max-nek.

„Bullet time”

A Max Payne-ben egy bizonyos gomb lenyomása után az idő lelassul, így a játékosnak alkalma nyílik a vetődésre és az ellenfél lövésére. A lassításkor látni lehet a golyók útját, amint a kilőtt helyre repülnek. A játékos bár lelassítja Max mozgását, mégis képes valós időben célozni, így előnyt szerez az ellenféllel szemben. Ezen kívül arra is hasznos az időlassítás, hogy a játékos el tudjon ugrani az érkező golyóktól, amiket az ellenfél lő ki, így az nem tudja megsebezni.
Mikor Max megöli a főellenfelet, a kép megdermed és látni lehet a golyók becsapódási szögét a főellenfelen, utána pedig fokozatosan körbe jár a kamera, miközben a golyók és a test továbbra is mozdulatlan maradnak.

Kicsoda Max Payne ?
Max Payne-t, a játék főszereplőjét Sam Lake-ről mintázták, aki a játék forgatókönyvét írta. Gyakran vicc tárgyává tették, hogy Max arcának kinézete olyan, mintha citromot evett volna: félig gúnyos/vigyorgó arckifejezés, ami egy székrekedésnek köszönhető. Ezt meg is említik a második részben. A Max Payne 2-ben Lake visszautasította a felkérést, így a Remedy kiválasztotta Timothy Gibbs-et, hogy ő legyen Max modellje. James McCaffrey adta a főszereplő hangját mindkét részben.

MAX PAYNE 3
12 évvel később,a már öreg és teljesen kiégett Max lesz a főszereplő.Rekedtes,komoly hangja lesz. És a játékmenet is megfog változni egy kissé.
max-payne-3_20090402221246_normal.jpg


Fejlesztő:Remedy Entertainment
Kiadó:Rockstar Games

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/iLNO4oq2bx8&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/iLNO4oq2bx8&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
 
Nekemis ! Nosztalgiát tartok holnaptól ! :D
Gondoltam nektek is megmutatom a régi jó játékomat ! :)
 
én is bírom a MAX PAYNE-eket
de ha valakit érdekelnek a hasonló játékok akkor van egy El Matador nevű játék tök olyan mint a MAX PAYNE grafika fizika is szinte ugyanaz :lol:
 
milyen nagy szám volt az első része , és ahhoz képest hogy elég szép is volt nem kelett alá nagy konfig :D
azért az el matadort nem érdemes egy kalapban említeni a max paynel-el , az el mataor egy kalap xar, a története mit valami b kategóriás akciófilm , nem véletlenül volt teljes game az egyik pc újságnál annó lol2
 
én már alig várom a harmadik részt
szerintetek mikor jön majd ki :?: :D
jim67: én birom az El Matador-t ezen ne veszünk kinek mi tetszik :wink:
 
Vissza
Top Alul