Nem akarok senkit lehangolni, pofás kis játék lesz, de nem egyenértékű egy teljes új játékkal. Inkább olyan mint 1 mod, vagy 1 patch.
Ami nem lesz benne:
- autókat még moddal se lehet visszatenni
- szörnyeket se lehet még moddal se visszatenni (bye bye zombi, burer, chimera, izlom, rat, cat stb)
- alvást se sajnos (bár még van erre az egyre remény)
- azt igérték nagyobb lesz a bejárható terep az erőműnél, viszont épphogy ki nem vették az egészet:
- nincs stancia1, csak stancia2 pálya (fél erőműt kivették) és nincs sarkofág meg warlab pálya se
- kivették a beigért generators pályát is (ami az erőművet bővítette volna)
- nincs pripyat és a beigért pripyat underground sincs benne
- nincs darkscape se (a mocsár pályán van 1-2 síremlék ami a régi darkscapen volt látható)
- nincs a korházas alatt a beigért titkos labor pálya se
- egy hónapja közölték le az extra felbontású bár-os képet, nos tippeljetek, a teljes bár meg rostok pályát is kivették (nahát!)
- katakombák pálya is elszivárgott (fél éve szépen mutatott a videón azokkkal a füstös ventikkel)
Ami biztos benne van:
- háborúzás (ami sajnos elvette az atmoszféráját a játéknak)
- 8 darab shoc-ból átemelt pálya: army warehouse, cordon, garbage, agroprom, agroprom underground, darkvalley, yantar, stancia_2 (npp túloldala csak)
- a shoc-ból átemelt 8 pálya pici átalakításon esett át, de ne várjon senki semmi komolyat, nem volt rá idő (néhol 1-2 betonkocka, meg 1-2 roncs, meg 1-2 gödör)
- kórházas pálya (hospital, de nem nagy)
- limansk (gyönyörű)
- mocsár (óriási, kb 40%át láthattuk csak eddig videókban)
- red forest (ez is nagyon szép erdős cucc)
- a játék nagyon lineáris lett, nincsenek oldalsó pályák, csak dél-észak irányba mozoghatunk
- sebződés élethű, jó nehéz lett a játék
- a fegyver tuningok teccősek
- idióta gyors utazás módszer (teleportálgat összevissza ha fizetsz az npc-nek)
- blowoutok nem véletlenszerűek, hanem olyanok mint a régi játékban. valami küldetés vagy egyéb után indulnak
- van pár új artifact meg anomália