S.T.A.L.K.G.U.S.

Milyen stílusú legyen a játék?

  • 2D Tile-Based RTS (Warcraft/Starcraft)

    Szavazat: 0 0.0%
  • 2D Tile-Based RPG (Albion)

    Szavazat: 0 0.0%
  • Valami más

    Szavazat: 0 0.0%

  • Összes szavazó
    0

Mogle

New Member
Csatlakozás
2008.08.13.
Üzenetek
244
Reakció pontszám
0
Előzmények: http://stalker.hardwired.hu/forum/viewtopic.php?p=118996#118996

Röviden: Jherico írta hogy kéne egy mobilos stalker de senki nem fejleszt és nem is fog hacsak mi neki nem látunk ezért felvetettem hogy nosza álljunk neki mink most!
Kutakodtam kicsit és rátaláltam erre a Stratagus nevű enigne-re amivel Warcraft (Wargus) / Starcraft (Stargus) stílusú RTS játékot lehet létrehozni. Maga az engine szinte minden platformra elérhető, ingyenes, nyílt forrású, lua-ban szkriptelhető, csempe-bázisú (tile-based jobban hangzik :) ). Van egy komplett ingyenes Warcraft2 klón is Aleona's Tales néven, ami jó ronda, de jó kiindulási alap a kókányoláshoz. Kipróbáltam és viszonylag rövid időn belül összehozhatóak látványos dolgok:
http://stalker.hardwired.hu/forum/viewtopic.php?p=119478#119478
(A nevet a többi, erre az engine-re épülő játék nevezéktana alapján adtam :) )

Nagyjából kétféle játékot lehetne kihozni ebből, egy Starcraft stílusú RTS-t vagy egy Albion típusú felülnézetes RPG-t. Utóbbi esetben a történet részét fel lehetne tölteni a zónás szerepjáték topikból, ha már fórum gyártmányú :) Mind két esetben viszont rengeteg csempére lenne szükség, így olyas valakikre lenne szükség akiknek lenne türelmük a játékbeli 3D-s tartalmakat izometrikus 2D-re alakítani és nem riadnak vissza az x-ray sdk használatától sem. A kódmajom szerepét vállalom :) Bár most 1-2 hétig lehet hogy jegelnem kell a dolgot de majd nekilátok olyan eszközöknek amikkel könnyebben lehet csempékkel operálni.

Koncepció nagyjából ennyi, de nem ragaszkodom hozzá, sem a névhez, sem a játéktípushoz még az engine-hez sem, azért dobtam ezt be hogy ne csak beszéljünk róla hanem legyen valami kézzelfogható is :) Ha érdekel valakit akkor itt meg lehet beszélni mindent, ha senkit akkor folytatom amit elkezdtem aztán lesz ami lesz :)
 
Köszi! Igyekszem :)
Itt a következő adag: nincs többé wasteland és nincsenek orkok, van helyette az mp_apt pda térképből konvertált map meg egy rakat bandita :) Strelok kapott GL-t meg F1 gránátot.
Itt egy rövidke videó mozgás közben. (480p-ben jobban mutat de nem tudom hogy kell max minőségben embedelni :( )

<object width="640" height="480"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/s-1TAPp3CZI?version=3&amp;hl=hu_HU"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/s-1TAPp3CZI?version=3&amp;hl=hu_HU" type="application/x-shockwave-flash" width="640" height="480" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

A videó néha beröccen de csak a lapim gyenge felvételt készítő képessége miatt :)
Egy darabig ennyi, most tényleg, a hétvége többi részét alvással töltöm :)
 
0.9.3

Sok minden nem változott, tartalom nem lett több, pálya is ugyan az. A menü változott valamicskét, nagyobb teret enged láttatni, "dizájnosabb" és skálázódik a felbontáshoz. A lényegi újdonság hogy elindul androidon is :wink: hangja sajnos még nincs.
Mozgokép(480p-s):

<object width="640" height="480"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/THUPSsrbZB4?version=3&amp;hl=hu_HU"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/THUPSsrbZB4?version=3&amp;hl=hu_HU" type="application/x-shockwave-flash" width="640" height="480" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

Technikai részletek annak akit érdekel:
Drodin Stratagus 0.8.5-tel van meghajtva, nem fordítottam, nem nyultam bele, a play-ből letölthető bináris megy egy az egyben. Próbáltam Wargus 0.9.3-mal mivel annak van hangja de eléggé bugos valamint néhány helyen eltér az eredeti stratagustól. Emulálásról annyit hogy az android sdk-ban lévő qemu lasssúúúú mivel hogy az egész rendszer arm-on emulálódik ami azért szükséges mert a stratagus c-ben íródott és nagyban (egy az egyben :wink:) támaszkodik az ndk-ra viszont bináris csak arm-ra van fordítva. No de, van az intelnek egy arm bináris transzlátora amit a buildroid portolt és fel lehet tenni andoid-x86-ra is. Ezért a qemu helyett inkább virtualboxra felraktam egy android-x86-rc2-eeepc-t ilyenkor ugyanis az van hogy adott egy virtuális gép (virtualbox) ami futtat egy androidot (x86-ra portolt, x86-on virtualizálva) ami futtat egy alkalmazást aminek az egyik része egy java virtuális gépen, a másik része meg egy kvázi arm emulátoron fut :) Elég rosszul hangzik de nagyságrendekkel gyorsabb mint az egész hóbelebancot emulált armon futtatani ráadásul kényelmesebb is.

Ennyi. Folytköv a köv héten.
Úgy tűnik ezt egyedül fogom vinni :(
Sebaj!
Ha minden jól megy elkészül még a következő jégkorszak előtt! :D

Amúgy kell ilyen egyáltalán valakinek? :)
Ha nem én akkor is megcsinálom saját magam szórakoztatására, csak akkor nem terhelem a fórum motort :)
 
oké, köszönöm a választ, akkor ahogy időm engedi folytatom a posztolgatást :)
 
Mogle : Jaaa én is figyelek ám :D (már ahogy van időm :( )! Egész pöpec kis game van készülőben! Csak annyit tudok mondani hogy hajrá! :D
 
Több Mogle kéne a világra, rögtön jobb lenne az élet.. :D
Le a kalappal. :)

Tudom, haters gonna hate, de...iOS-ra lesz? :D :D :D
 
Barin: Jajj.. elpirultam :D

Stratagus nyílt forrású szóval amire a dependencies-ket (Lua, SDL, libpng) le tudod fordítani vagy portolni akkor az is menni fog és ahogy néztem ios-en megy is: http://www.youtube.com/watch?v=JcuJDas5xpE
a forrásába eddig hál'isten nem kellett belenyúlni de azt hiszem lassan az is érik mivel a drodin-os port néha másképp kezeli a szkriptkeket de az ios-es változathoz nagyon nem is szeretnék hozzányúlni mert az egész cucc elég zárt és a fejlesztőeszközhöz is kikötés az ios megléte, nekem viszont olyanom nincs, biztos meg lehet oldani az emulációt de így is elég magas a szopófaktor úgyhogy azt majd a végére hagyom :) szóval egyenlőre nem tudom kipróbálni, esetleg ha van kedvetek akkor letölthetitek a stratagust (vagy valamelyik *gus játékot, nem tudom iTunes-on fent van-e) aztán ha majd eljutok odáig hogy játszható lesz valamilyen szinten akkor elküldöm a szkripteket és kipróbálhatjátok hogy működik-e :)

Jherico: ha vannak a pdf-be képek és nem akarsz pdf olvasóval szenvedni akkor konvertáld át laponként képekbe ImageMagick-al http://www.imagemagick.org/script/index.php
parancssoros, azt kell neki mondani hogy
convert -density 300 valami.pdf -resize 1024x -sharpen 10 -quality 50 page%d.jpg
-resize 1024x azt jelenti hogy arányosan úgy méretezi hogy a szélessége 1024 legyen
-quality 50 a jpg minősége, ha színes ábrák is vannak akkor felhúzhatod 70-re de ha csak fekete fehér akkor maradhat 50-en úgy kisebb lesz a mérete
 
Mogle: Oks. :D Amugy nem tudod hogy a Covert Ops 1943 -nak mi az engine -ja?Eggyáltalán ingyenes?
Erről nem sok infó van az is max oroszul ciril betüvel a google forditó az meg háát nem az igazi. :(
+ Mellékesen egész jól kezeli a nagy tereket főleg a szerelvénydokk vagy mi na az jól megvan benne csinálva.Amit még lestem mobil fps közül az a quake mobile de az szaggat pár pályát leszámitva.A cs 1.6 egész jól ... szinte szalad benne az ember de nem látod az ellenfelet olyan kicsi pedig csak pár 10 m -re vagy tőle.A metro2033 mobilnál is jó a graf de az is szaggat ezerrel ugyszint. :|

A covert ops -rol a link:

http://www.youtube.com/watch?v=4oB9mZm2HDs
 
Az a baj ezekkel a java-s 3d mobilos játékokkal hogy egyrészt j2me-re lettek írva és csak azon fognak elindulni (vagy j2me emulátoron) másrészt olyan értelemben vett engine-jük nincs mint a stratagus-nak vagy a stalkernek hogy valamilyen szkriptnyelven lehetne őket módosítani, és nem is lenne értelme mivel általában j2me-t amúgy se nagy teljesítményű hardverek futtatják és egy szkript interpreter implementálása elég költséges dolog teljesítmény oldalon, maximum valami nagyon egyszerű konfigurálási lehetőség de inkább valami forráskód szintű sablon ami lehet, forráskódot viszont nem nagyon teszik közzé, visszanyerni classokból meg nem sok értelme van mivel ezeket általában obfuszkálják, deobfuszkálni meg kb annyi idő mint egy játékot megcsinálni 0-ról :) A másik baj ami ezekkel a játékokkal van (erősen szubjektíve) hogy rondák és értelmetlenek :) Menni kell előre és lőni a 32x32 textúrájú ellenséget, szerintem ha stalker-témában csinálunk valamit akkor azt tartalommal is meg kéne tölteni. Bár kétségtelen hogy egy ilyen játékot jóval egyszerűbb egy már meglévőből létrehozni elég csak kicsomagolnia jar-t átírni a textúrákat meg a hangokat és kész :)

A csempés játékokat azért tartom szerencsésebb választásnak kreálás szempontjából mert egyrészt az élvezhető játékélmenyhez szükséges teljesítmény elhanyagolható része a 3d játékokénak ráadásul az utóbbinak az irányítsa is eléggé limitált mobilon (vagy a kijelzőt bökdösöd és közben ne látod mit csinálsz vagy rendelkezésedre áll 4-5 gomb) másrészt az előállítandó matériát (csempe) nagyságrendekkel egyszerűbb létrehozni mint egy 3d-s objektumot mesh-el textúrákkal, skeleton-nal, animációval meg minden egyébbel együttvéve. Én vállalkoznék egy olyanra is de a csempézéssel is rengeteg a szenvedés, egy 3d-s cuccnál meg faktoriálisszor több :) legalább 4-5 ember kéne hozzá és hobbiprojektként rengeteg időt emésztene fel. Vannak ingyenes engine-ek pl.: quake 1,2,3 illetve az id soft.-nek a legtöbb produktuma sőt a 3drealms-nak is kb 3 éve nyílt meg az engine-je ami a dukenukem, blood vagy a shadow warrior alatt ment de azokat nem elég csak lefordítani, azt az adott platformra portolni kell, a 3d-realms ráadásul watcom-ban írta ami tele van fincsi #pragma-val meg asm kóddal aminek a portolása seggére verne rendesen a párszor már említett szopófaktornak meg a ráfordítandó időnek :D

Szóval amíg nincsenek önkéntesek vagy valami más ötlet és egyedül csinálom addig maradnak a csempék meg a stratagus mert azzal véges idő alatt lehet valami kézzelfoghatót előállítani :)

btw, csempéket csinálni unalmas inkább szkriptelnék :D viszont el kéne dönteni hogy milyen stílusú legyen a játék: maradjon rts vagy egy kis buherálással legyen rpg stílusú questekkel, invertorival meg minden egyéb hasonlóval :) előbbi szinte adott, csak az egységeket kéne kitalálni meg rajzolgatni, utóbbi trükkösebb ott már lehet hogy a motorháztető alá is kéne nyúlkálni (nem rágtam át még magam a szkript dokumentáción és nem tudom hogy meg lehetne-e oldani :) ) szóval feldobtam egy szavazást hogy ezúton érdeklődjek azoktól akiket érdekel a téma hogy mit látnának szívesebben :)
 
Az iOS és az Android már egy külön kategória, de szerintem iOS-re jobb játékok jönnek, bár nem vagyok tisztában azzal, hogy melyik iOS játék kerül Androidra is és fordítva. Itt van egy közeledő játék iOS-re, Androidról nem tudok...Nem semmi! :)
http://www.youtube.com/watch?v=UmkYHZpel3Y


Mogle, szerintem maradj AoE, Starcraft játéknál, tehát RTS.
Ha gondolod a kreatívkodásban segíthetek. Sajnos szkripteléshez meg játékkészítéshez nem értek, de szívesen segítek abban, hogy a játékbeli elemeket, hogy lehetne a legjobban egy stratégiai játékba ültetni! Van pár ötletem most is, ráadásul ha egy cigi mellett elkezdek gondolkodni akkor nincs határ. :D Ha érdekel a segítségem vagy valami küldj PM-et. :)

update: szavaztam és látom, hogy csak én vagyok a stratégiai játék mellett. Nos, szerintem egy ilyen FPS-ből nem jó ötlet csinálni egy szinte ugyanolyan kis kalandjátékot...Kell valami drasztikus újdonság bele és ezt szerintem kielégíti a RTS fogalma...A teljesen új történet és questek sem tennék ezt meg, mivel épp Lost Alpha előtt állunk... :) Egy, már jól bevált ötleten álló építgetős, egymással harcolós játék nagyobb siker lenne...Kérdezem Moglet ezt átültetni és PC platformon folytatni nagy munka lenne?:D Igazán nagy kedvet kaptam hozzá most, hogy beleástam magam. :D
 
Jherico: androidban az a jó hogy van egy ndk nevű része ami arra való hogy nem kell feltétlen javában programot írni ami a java virtuális gépen fut hanem íratsz c-ben natív alkalmazásokat amivel a legjobban ki tudod használni a rendelkezésre álló erőforrásokat, lényegében csinálhatsz akármit, ha root jog is megvan akkor pláne :) Hogy mivel vagy hogyan csinálják ezeket a játékokat nem tudom de nem hiszem hogy 0-ról állnak neki mert az nagyon költséges, valószínűbb hogy 10 évvel ezelőtti játékokat portolnak pl.: q3. Egy átlag okostelefon kb akkora teljesítménnyel rendelkezik ami élvezhető minőségben meg tudja ezeket hajtani és ezekhez a motorokhoz van már egy bejáratott szoftverkörnyezet pl.: pályaépítéshez vagy animációk tervezéséhez amit nem kell újra megírni csak használni. Nagyobb teljesítményű eszközökre meg vannak naprakész motorok pl Unreal.
Ez a tippem de rég volt már amikor a mobil szekcióban dolgoztam akkor még nem volt andorid :)) szóval lehet hogy nem így megy :)

Barin: a „fejlesztés” PC-n zajlik, konkrétan Ubuntun :) Azért is választottam a Stratagus-t mert multiplatform, még csak kenyérsütőgépre nem portolták és bár hobbi projekt ez is de már kb 10 éve csinálják és meg is látszik rajta, ...hogy is mondjam, az egész úgy összeáll :) nem egy olyan katymaz mint pl.: az ffmpeg, bár jó, mondjuk az teljesen más meg sokkal komplexebb meg lehet hogy csak nekem katymaz :) A dokumentáció meg hozza a jól megszokott opensource szintet de sebaj :D Ja és elvileg különböző platformok közt is megy a multiplayer de még nem próbáltam :)
Az hogy sikeres lesz vagy sem igazából nem számít (amúgy ha rajtam kívül más is játszik vele az már siker :) ) legalábbis engem nem igazán érdekel, részemről csak egy könnyed piszlicsáré valamire vágyom ami ad egy minimális stalker fílinget és lehet mobilon nyomkodni, hogy mi lesz belőle az majd kialakul :) Hogy RTS vagy RPG lesz azt a szkriptek döntik el, mindennek alapja a csempe amiből jelenleg kevés van :) RTS-t a legkönnyebb mert van egy ingyenes játék amit pár hsz-el ezelőtt linkeltem ami erre épül és végül is csak ki kell cserélni csempéket meg egy két spell-t átírni.

Agyalni lehet róla itt nyugodtan, bárki ötletelhet sőt minél többen annál jobb :) Nekem pl olyan ötletem van/volt hogyha rts-lesz akkor az aranybánya helyett mondjuk anomáliák lennének és nem parasztok hanem novice stalkerek (vagy a frakciók megfelelői) gyűjthetnének artifactot amiből jönne a pénz, a fejlesztéseket meg úgy lehetne upgradelni hogy minden frakció építene egy technikust meg egy tradert (stalkerek szidót of korsz :D) és az minél fejlettebb lenne annál több dolgot lehetne venni/fejleszteni. Ha ezt stalker frakcióra vetítem le akkor olyasmi lenne hogy van „Base Camp” (warcraft megfelelője a „Town Hall”) itt lehetne novice stalkereket toborozni akik gyűjtik az artifactokat. Lehetne építeni egy toborzót ahol „harci” stalkereket lehetne toborozni, ezen kívül lenne egy „Armory” ahonnét felveszik ezek a „harci” (nem tudok jobb szót :) ) stalkerek felszerelést, a felszerelés minősége pedig a trader fejlettségi szintjétől függne (mint pl c&c-ben a command center) A technikus pedig új fegyvereket tudna létrehozni vagy pl detektort ad a gyűjtögető stalkereknek akik több vagy többféle artifactokat gyűjtenek. A tradernek lehetne vinni bónuszként mondjuk a pályán random megjelenő mutánsok testrészeit és akkor adna valamit vagy bizonyos fejlesztésekhez elengedhetetlenen lenne, vagy mondjuk különböző anomáliákból különböző artifaktot lehetne „bányászni” és pl bizonyos fegyverek a pénzen kívül valamilyen artifactba is kerülnének (pl Gauss gunhoz kéne 80000RU +1 flash :) )

És ennek az egész megvalósításához nem kéne beletúrni a motorba csak szkriptelni kellene és nem is túl sokat :)
Az RPG viszont adna egy kis stalker fílinget amit magaddal tudsz vinni, questek meg mutánsok mondjuk utazás közben :) Megtudnám úgy csinálni hogy kis mini-mod szerűségeket pl: + questek vagy +fegyverek, hozzá lehetne adni menet közben, nem kéne új játékot kezdeni amivel szerintem elég addiktív lenne :) Viszont mindehhez bele kell túrni a motorba és azt minden platformra külön (ha nem is portolni hanem kiindulva már meglévő portokból) fordítani kellene ami macerás főleg ha debuggolni is kell (ráadásul iOS-re egyenlőre nem is tudok :) )
RPG-be kicsit belevágtam csak kipróbálás szintjén hogy mit lehetne :)
Rövidke mozgókép a következő fázisról: 0.9.4
+Inventory

<object width="640" height="480"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/5aFDQ9WUDRs?version=3&amp;hl=hu_HU"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/5aFDQ9WUDRs?version=3&amp;hl=hu_HU" type="application/x-shockwave-flash" width="640" height="480" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

Itt egy minimalista inventory látható működés közben ami az eredeti játékban nem létezik :) (laptopról vettem fel, kicsit csúszik a hang meg tapipaddal nem vagyok valami ügyes :) )
Nem volt annyira macerás megoldani, sőt viszonylag könnyű volt szóval lehet ezt a motort tekergetni a kedvünk szerint :)

Viszont most egy csöppöt felfüggesztem a kókányolást mert egyéb irányú elfoglaltságaim vannak de hamarosan folyt köv.
Ahogy a nagyok mondják: stay tuned! :D

Ötleteket meg ha van akkor ide dobjátok be, bármi van megvitatjuk :)
 
Mogle : Kössz az infóért!Ja és több Moglet a világra! :D Amugy nemértem szegény banditákat miért bántja mindenki folyton a stalker játékokban? :roll: 8)

+Mellesleg hanyas ubi -t használsz?
 
mehehehe csúnya világ lenne az :D
túl sokat nem tudok a területről de nincs mit :)
10.04-eset és amíg van hozzá support addig azt mert a unitytől kiver a hideg veríték (lxde, gnome shell sem jobb), amíg kevesebb idő/energia a repóban nem frissülő alkalmazásokat letölteni és/vagy fordítani addig marad is, a másik gépemen windowst használok most felraktam az mellé a 12.04-et szoktatás céljából de ritkán használom mert valahogy mindig felcsesz :D ha lesz hozzá lelki erőm kipróbálom valami másik desktop enviroment-el :)

Nincs különösebb ellenérzésem a banditákkal szemben a rájuk osztott szerepből adódón kívül de a rookie stalker külsőt megcsinálni még ilyen gyagya módon is kb 1 óra volt, az xray sdk-ban meg csak ez az egy modell van, a bandita meg úgy készült hogy a rookie stalkert kb 4 kattintással átszíneztem gimpben, szóval ezért vannak banditák, így nem kell a stalkereknek egymást lőniük :D
 
Mogle: Pont azért mondtam(hömpölygő Mogle áradat). :D + Épp elég infót adtál.Csak egy baj van nem androidos a ketyerém.Sebaj majd csuzlizok eggyet a búcsúban... de azz még messze lessz. :D

Az unity -nél nálam is ez van eléggé el lett kokányolva.Helyette gnome van v fluxbox az nem eszik annyitt.
Phytonban mennyire vagy jártas? Ja és csak egy tipp ... csináld meg a Mogle mobilet vmi Hack'n Slash változatban alprojektként. :wink:
 
Phyton-ba max a helloword megy... talán :) szkriptnyelvek közül még a bash-ra emlékszem egy kicsit (a basht nem lehet elfelejteni mert az odabash :D) főként java-zok meg c/c++ ban gányolok (vagy a kettőt együtt alias JNI) hébe-hóba egy kis asm, mikor hogy :) mostanság az fpga-k felé kacsingatok de amíg fél milkó egy fejlesztőkészlet addig maradok a stalkgusnál :D
apropó, nekem is java-s a telefonom (Siemens M55) és emlékeim szerint van pár bejezett játék amit még évekkel ezelőtt gányoltam össze: van egy MögleCombat nevű, az ilyen mortal combat szerű pálcikaemberkékkel és lehet bluetoothon multizni, van a Metál Büngyörkék meg haverom játéka a "Sanyibácsi véres bosszúja" ezek mind csempés játékok (bár az utóbbi lehet hogy flashre készült) ha lesznek csempék akkor megnézem hogy át lehetne e operálni őket úgy hogy ha nem is teljsen de valamilyen módon meg tudnák-e hajtani a stalkgust de nem ígérek semmit az se biztos hogy még megvannak :)
 
AM
00:00:00
Пн, 1 января
День
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
Vissza
Top Alul