Az egészséges, változatos étrend segítségünkre lehet a fülzúgás enyhítésében.

Fontos, hogy a bélflóránk rendben legyen:

  • sok zöldség, gyümölcs legyen az étrendünkben
  • erjesztett savanyúságokat együnk (pl. savanyú uborka, savanyú káposzta)
  • minimális olajat használjunk, vagy ha használunk, akkor olíva olajat inkább
  • kefir, joghurt, tej (ha pénztárca megengedi, akkor akár szójatej, rizstej)
  • csökkentsük az omega 6 bevitelt, helyette fektessünk hangsúlyt az omega 3-ra!

 

A legfontosabb, hogy olyan élelmiszereket fogyasszunk, amelyek az immunrendszert erősítik, támogatják, valamint pozitív hatással vannak a vérerekre, hajszálerekre, a szívre.

Egy elmélet szerint az elhalt, károsodott fülszőrök a megfelelő táplálkozást követve képesek regenerálódni és lényegesen csökkenthetjük ezáltal a fülzúgást, sőt akár teljesen meg is szüntethetjük azt. Részletes információ (angol nyelven): Reverse_My_Tinnitus
Mi az, amire szükségünk van?

1.erjesztett élelmiszerek:

  • kefir, sajt, (kecskesajt) joghurt (görög joghurt)
  • savanyúságok )savanyú uborka, savanyú káposzta)

2.természetes vízhajtók:

  • galagonya
  • boróka
  • zöld&fekete tea
  • petrezselyem
  • hibiszkusz
  • pitypang (friss zöld levele ehető!!)

Fontos a magas C vitamin bevitel. Ezt tehetjük tabletták formájában és zöldségek, gyümölcsök formájában is. A neten számtalan lista van a C vitaminban gazdag zöldségekből, gyümölcsökből.

Fogyasszunk grapefruitot, lime-ot, citromot, narancsot, fahéjat, bazsalikomot, almát, ananászt, mangót, szőlőt, paprikát, gyömbért, fokhagymát, répát, hüvelyeseket, magvakat (dió, mandula, kesudió, pekándió, pisztácia – sótlan változatokat!!), kurkumát, szerecsendiót, ginko bilobát.

3. antioxidánsban gazdag élelmiszerek

  • áfonya
  • étcsokoládé (min 65% kakaótartalommal)
  • articsóka
  • bodza
  • szeder
  • vörösbab
  • pekándió

4. cinkben gazdag élelmiszerek

  • kefir, joghurt
  • bárányhús
  • marhahús
  • csicseriborsó
  • tökmag
  • kesudió
  • kakaó por
  • gomba
  • spenót

5. melatoninban gazdag élelmiszerek (megfelelő alvásban van szerepe – amennyiben lehet kerüld a TV, számítógép, okostelefon fényét, mivel azok csökkentik a melatonin szintet a szervezetben)

  • ananász
  • banán
  • narancs
  • zab
  • kukorica
  • rizs
  • paradicsom
  • árpa

6. B12 vitaminban gazdag élelmiszerek

  • marha máj
  • szardínia
  • marhahús
  • tonhal
  • túró
  • sajt
  • bárányhús
  • tojás
  • lazac

 

Mit kell feltétlen megtennünk még?

  • Abszolút zéró cukorfogyasztás! – kerüljük a cukrozott, csokiba mártott gyümölcsöket is – méz korlátozott mennyiségben fogyasztható
  • csökkentsük a sós dolgokat – ne nassoljunk ropit, perecet, chipset
  • dohányzást amennyire lehet csökkentsük – dohányosoknak magasabb C vitamin mennyiséget kell szedniük – mivel a cigi szűkíti az ereket, a C vitamin meg segít az erek megfelelő működésében
  • törekedjünk a napi 8 óra alvásra
  • alkoholfogyasztás szintén abszolút nulla vagy amennyire lehet csökkentsük (ezt legalább 1 hónapig)
  • kerüljük bizonyos gyógyszerek használatát, amennyiben lehetséges – ugyanis például az antidepresszánsok, aszpirin, antibiotikumok mellékhatása lehet a tinnitus
  • rendszeres testmozgás (ami kicsit jobban megterhel: pl futás, kerékpár, úszás)
  • jóga, meditáció akár napi 10-15 perc is elég
  • gerincátmozgatás gerinctorna vagy jóga segítségével
  • ügyeljünk a folyadékbevitelre – napi 3 liter víz

 

Milyen vitaminok, ásványi anyagok kellenek a szervezetnek?

1.B vitaminok – vízben oldódó

a szervezetünk nem tudja előállítani és csak kis mennyiségben képes raktározni ezt a vitamint

segítik az anyagcserét és támogatják az idegrendszer megfelelő működését

a B6 és B12 vitaminok hozzájárulnak a vörösvérsejt képződéséhez

amennyiben nagyon stresszes az életünk, munkánk, mindenképp javasolt odafigyelni a B vitamin bevitelre

 

2. C vitamin – vízben oldódó

támogatja az immunrendszert, idegrendszert

segíti a vas felszívódását

hozzájárul a fogak, bőr, erek, csontok állapozának fenntartásához

 

3. D vitamin – zsírban oldódó

segíti a kalcium felszívódását

napfénymentes, téli időszakban abszolút javallott a bevitele

 

4. magnézium

az idegrendszer normál működésében játszik szerepet

 

5. omega 3

természetes formában a halakból szerezhetjük be

a szív megfelelő működésében van szerepe

a szervezetünk nem tudja előállítani

 

Olyan étrendre és vitaminokra van szükség, melyek az immunrendszer, idegrendszer, erek működésére vannak pozitív hatással.

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét