Talán sokan emlékeztek még az 1994-ben megjelent Descentre, amelyben belső nézetből irányíthattuk az űrhajónkat egy kezdetleges, de már 3D-s térben. Jelentem, a remake Early Access-verziója már elérhető.

Kevesen tudják, hogy az 1994-ben megjelent eredeti Descentben mozoghattunk elsőként 360 fokban. A belső nézetes cím megelőzte korát: sokan a Quake-re tekintenek áttörésként, holott ez volt az első játék, amelyben a sprite-okat igazi 3D-s modellek váltották.
A remake Early Access-verziója már elérhető a Steamen, ami korántsem reprezentálja a teljes játék tartalmát: ezúttal három térképet, három hajótípust, két fegyvert, három rakétavetőt kapunk. Egyedül csak a botok ellen harcolhatunk, de multit is találunk az anyagban.
A jövő márciusban érkező teljes verziót már VR-támogatással, ranglistákkal és single kampánnyal is felvértezik, ráadásul a játék moddolható lesz.

Egy Kickstarter-kampány keretei között gyűjtenek a Descent-sorozat rebootjára, amely gyakorlatilag modern tálalásban hozná vissza a klasszikus cím játékélményét. 600 ezer dollárra lenne szüksége a projektnek.

Egy frissen alakult, de veteránokból álló fejlesztőcsapat, a Descendent Studios támasztaná fel a kilencvenes évek közepén rajtolt Descent-sorozatot; a stúdiót az a Eric “Wingman” Peterson vezeti, aki legutóbb a Star Citizenen szorgoskodott, méghozzá vezető fejlesztőként. A Descent: Undergroundhoz egyébként az eredeti jogtulajdonost, az Interplayt is sikerült megnyerni, ezért viselheti a játék a Descent címet.

Peterson leírása szerint a Descent: Underground ötvözné a klasszikus “hatfokos szabadságot” biztosító játékmenetet a MOBA-k sajátosságaival, igaz, a MOBA-t csak a LinkedInen emlegeti az úriember, a Kickstarter-kampánynál már nem került elő a kifejezés. Ott mezei multiplayer játékként hivatkoznak a címre, amiben 16 fős csapatok mérhetik össze az erejüket különböző játékmódokban, például a Deathmatchben, a CTF-szerű Mining for Mineralsban, a területfoglalós Capture the Asteroidban és a gyűjtögetésből versenyt csináló Capture the Ore-ban.
A játékban nyolc különböző típusú űrhajó lesz, ezeket testre is szabhatjuk majd, pályából pedig négy lesz kezdetben, de ezek önmagukban is rengeteg titkot rejtenek, hiszen különböző power-upokat bányászhatunk majd ki belőlük. Modtámogatás is lesz természetesen, a cím a negyedik generációs Unreal Engine-t használja.

[Web]
descendentstudios | alienwarearena

 

1 hozzászólás

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét