A nap lángvörösen bukik alá a champagne-i erdő koronája mögött. A burgundiai táj szépsége magával ragadó. Az ember szinte elfeledkezik arról, hogy a világtörténelem egyik legcsúnyább háborúja dúl a világban. Itt a béke honol. A német helyőrséget az unalom öli, ők pedig a szervezetlen ellenállókat. C’est la vie! Ám hirtelen egy ág reccsen. Talán csak egy erdei vad… Nem. Barna mintás, brit ejtőernyős uniformisban előrekúszik egy mázolt arcú katona. Célzásra emeli hangtompítós puskáját és…

Van úgy, hogy az ember fia – esetleg lánya – hazaér egy rosszul sikerült dolgozat, vagy egy akadékoskodó ügyfél után, és remegő kézzel elindít egy FPS-t, aztán jó sokáig csak mészárol és reflexből kiirt mindent és mindenkit, aki a virtuális térben elé kerül. Van úgy. Ám ez nem az a játék. Egyszer kipróbáltam, és sikeresen tovább frusztráltam magam. A H&D-hez nem elég a jó reflex és az egér pontos elhelyezésének tulajdonsága. A Hidden and Dangerous TFPS, taktikai lövöldözős játék, mely ügyesen ötvözi a taktikai- és az akciójátékok előnyeit.

A Sabre Squadron ennek a játéknak a kiegészítő lemeze, mely 9 új küldetést tartalmaz, amelyek négy bevetésben kerülnek elénk: Brest, Líbia, Szicília és Burgundia tájain küzdhetünk a mi tökös, brit SAS katonáinkkal. Néhány új fegyver is szorult a CD-kre, mint amilyen a 75-ös páncélelhárító ágyú, melyet Szicíliai bevetésünk során próbálhatunk ki. Vagy a szintén nehézfegyver páncélrém, avagy Panzerschreck. Illetve Burgundiában egyszer használnunk kell egy világító rakétát kilövő pisztolyt. Aki azonban játszott már az eredeti H&D2-vel az érzi, hogy ez csak amolyan kötelességtudásból került a kiegészítőbe, hiszen az alap arzenál mindenre elég.

A küldetések a fentebb részletezett négy területre visznek bennünket. A feladatok mások, mint az alapjátékban, de néha visszaköszön egy-két apróság a H&D első részéből, illetve annak a küldetéslemezéből. Például pont az első küldetésben egy hasonló gyárat kell végigdúlnunk, mint az első rész küldetéslemezében, majd pedig tengeralattjárókat kell használhatatlanná tennünk, szintén pont úgy, mint az első részben. Joggal gondolhatták a készítők, hogy ki emlékszik már arra, hiszen évekkel ezelőtt volt. Sajnos nem számoltak azzal, hogy a játékuk rajongói bizony emlékeznek azokra a kalandos délutánokra és éjszakákra…

A Sabre Squadron küldetéslemez feltelepítésekor felmegy a legújabb javítás is a játékra. Ez nem feltétlenül jó dolog, hiszen az alapjáték 1.0 verziójából kifelejtették a távcsöves puskák imbolyogtatását. Ezért egy jól célzó karakterrel akár percekig is figyelhettük az ellenséget a szálkeresztben émelyítő imbolygás nélkül. Ettől persze még ott sem volt biztos a találat, de nagyobb esély volt rá. Most mindez hiányzik. Persze lélegzet visszatartással segíthetünk rajta egy picit, de még úgy is táncol a célkereszt.

A másik gond a patch-csel, hogy hiába ment fel, van, amit el is ront a javítások közben. Tipikus cseh hibák ezek. Kiszúrják a játékos szemét, de mivel az úgyis rajong a játékért – a semmihez sem hasonlítható hangulat miatt – ezért szemet huny felette. Most például visszatöltés után a földön kúszó SAS kommandósok hátra vett fegyvere merőlegesen áll ki a testükből: egyrészt az ég felé meredve jeleznek a németeknek, másrészt a földbe mélyedve felszántja a kemény, digó földet.

A Sabre Squadron nem okoz csalódást a H&D szerelmeseinek. Olyan, amilyennek minden küldetéslemeznek lennie kellene. A kilenc új küldetés nem kevés, és ráadásul teljesen újak – csak itt-ott fedezhetők fel az alapjáték objektumai. Ötletesek és elég sok idő végigvinni őket. Aztán újra és újra, hiszen ilyen az a H&D: nehezen megunható. Ha az Illusion Softwork megajándékozna minket még néhány ilyennel, azt hiszem megadnánk nekik az engedélyt, hogy a Mafia 2-t fejezzék be előbb, mielőtt nekikezdenek a H&D3-nak.

[Minimális rendszerigény]
Pentium III/Athlon 1 GHz, 128 MB RAM, 32 MB-os 3D kártya, 3,5 GB HDD, H&D2 alapjáték

[Forrás]
PlayDome