Epikus nyitány

A játékfejlesztés történetének valószínűleg új fejezete nyílt akkor, amikor az Epic 2009 novemberében bárki számára elérhetővé tette az Unreal 3 motort. A fejlesztőcsomag alapból ingyenesen letölthető és használható, amennyiben a végeredmény is ingyenes. De ha valaki ezzel kíván fizetős játékot fejleszteni, akkor is igen jutányos áron teheti meg (99 U$D licencdíj + az 5000. példány feletti bevétel 25 %-a).
Az üzleti modell sikeres volt, az Unreal Development Kit-re keresztelt pakkot azóta több százezren töltötték le (amibe szvsz az is nagy szerepet játszott, hogy “fapados” UT3 demot csomagoltak mellé), és sorra jelennek meg az UDK fejlesztésű játékok.
A The Ball az egyik legelső program volt, ami kihasználta e konstrukció előnyeit. Az eredeti modot készítő Teotl (korábban Toltec) Studios több díjat is nyert az alkotással, köztük a 2010-es Make Something Unreal ezüstérmét is. Azóta az eredeti ötletet tovább kalapálták, mire október 26-tól elérhető a játék teljes verziója a Steamen.

A legjobb barátod és egyetlen segítőtársad

A történetben egy régészt alakítunk, aki egy ásatás során bezuhant egy barlangba a mexikói Pico del Miedo vulkánnál. Társai utasítására felfedezőútra indul, mire egy elfeledett civilizáció nyomaira bukkan.
A játék címszereplőjét rövidesen megkapjuk, miután fölvettük az irányító eszközt. Ezzel a gótikus-steampunk stílusú, körfűrészhez hasonló “fegyverrel” vagyunk képesek irányítani golyóbisunkat: a jobb egérgombbal magunkhoz hívhatjuk akár a pálya másik végéből is (csak ne akadjon el semmiben), míg a ballal ellökhetjük.
A labdának nevezett eszköz valójában egy hatalmas fémgömb, ami az egyetlen segítőnk és fegyverünk lesz az egész játék alatt. Ezzel kell megoldani a különféle logikai feladatokat, valamint a ránk támadó ellenfeleket (pl. múmiák, óriás bogarak) is a segítségével tudjuk összenyomni. Érdekességként megjegyzem, hogy míg őket a golyó egy erősebb lökés alkalmával szétlapítja, addig minket egyáltalán nem bánt. Hasonló szituáció figyelhető meg a zuhanásnál is, azaz akár Empire State Building magasságból is sértetlenül esünk talpra.

Földalatti karnevál

A játék kampány módjában 8 pálya van. Elsőre kevésnek hathat, de elárulom, hogy hatalmas szintekről beszélünk, nekem elsőre egy órába is beletelt, amíg eljutottam a végükre. Ez köszönhető részben a felfedező mivoltomnak, mikor is tényleg hatalmas, kisebb városokat magukba foglaló üregeket kutattam végig a titkos szobrok után, ami egyes emberek szemszögéből meséli el a civilizáció történetét.
Időnként főellenségekbe is botlunk, akiket nem lehet pusztán a labdával szétlapítani, hanem mindig a környezetet kell használni vagy a golyónkat kell ideiglenesen egyéb tulajdonsággal felvértezni, úgy mint áramosítás, tüzesítés illetve gravitációs mező.
Ezen túl vannak még bizonyos járművek is, mint a Half-Life-ból ismert vasúti kocsi, vagy említhetném még a “labdahajtású” terepjárót is.

[Trailer]

[Download demo]
theballthegame